Fighterzy to nowi liderzy branży gastronomicznej. Już 20 kwietnia będzie można ich posłuchać podczas konferencji online Made For Restaurant. Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.
Szczególne miejsce w programie poświęcone będzie wsparciu wyjątkowych miast: Miasta Gdyni i Miasta Kraków – Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019, dla których gastronomia to istotny kawałek turystyki.
Restauratorzy powalczą o stypendium biznesowe Made For Restaurant i tytuł ,,Fightera 2021 roku”. O tym, kto zostanie zwycięzcą, zadecyduje jury profesjonalne oraz uczestnicy wydarzenia. Jednak nie rywalizacja i nagrody będą w centrum uwagi, tylko przedsiębiorcy prezentujący swoje sukcesy i porażki z ostatniego roku, które mogą pomóc innym z branży rozwinąć się lub utrzymać na powierzchni. Udział w konferencji jest całkowicie bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja. Wydarzenie pod hasłem ,,Fighters” odbędzie się w formule online.
Uczestników przywitają: Anna Korfel-Jasińska, zastępca prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji, Sportu i Turystyki oraz Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Miasta Gdyni ds. Gospodarki.
– Kraków jest miastem z ogromnym potencjałem. W 2019 r. stał się Europejską Stolicą Kultury Gastronomicznej, a 2020 r. przyniósł gwiazdkę Michelin dla krakowskiej restauracji – najwyższą jakość dla najbardziej wymagających. Obecna trudna sytuacja stanowi dla nas wszystkich wyzwanie do solidarnego współdziałania – tłumaczy Anna Korfel-Jasińska.
Jak jest w Gdyni? – Branża gastronomiczna jest dla Gdyni niezwykle ważna. To bardzo istotny element przemysłu spotkań, na którym od dawna koncentruje się miasto. Dziś należy do branż, które najbardziej zostały pokrzywdzone przez obostrzenia związane z pandemią COVID-19. Restauratorów, dla których gotowanie to życiowa pasja i sposób na życie, podziwiamy za nieustępliwość w walce z aktualnymi wyzwaniami. Wspieramy podejmowane kreatywne działania i jesteśmy pewni, że solidarnie przetrwamy ten trudny czas – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Konferencja Made For Restaurant 2021, edycja Fighters to zbiór wiedzy i doświadczeń TOP 20 restauratorów, którzy opowiadając o swoich sukcesach i porażkach podczas pandemii przedstawią osobiste recepty na dostosowanie się do sytuacji. Ich nazwiska będą codziennie ujawniane na stronie konferencji. W ten sposób organizatorzy chcą podkreślić, że choć tylko jeden restaurator ostatecznie otrzyma tytuł Fightera 2021 roku, to wszyscy wyróżnieni zasługują na miano zwycięzców za codzienny trud i walkę o przetrwanie.
Wzajemne wzmacnianie się, inspirowanie i motywowanie ma dać branży HoReCa siłę do walki w kolejnych miesiącach pandemii. – Tę edycję konferencji organizujemy w hołdzie tym, którzy skutecznie zdefiniowali swoje biznesy na nowo, a nawet w trudnym rynku dostrzegli szansę na rozwój i zmianę – mówi Agnieszka Małkiewicz, organizatorka konferencji.
Co jeszcze w programie?
Jak zmieniła się gastronomia od marca 2020 r.? Jak w trudnych warunkach dostrzec perspektywy rozwoju? Jakich zmian możemy spodziewać się w gospodarce w najbliższych miesiącach? Podpowiedzą, m.in. Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego, Marcin Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Jarosław Uściński z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, właściciel restauracji Moonsfera w Warszawie oraz Agnieszka Małkiewicz z For Solutions, organizatorka konferencji Made For Restaurant. Dowiemy się też, jakie działania w najbliższym czasie planuje podjąć polski rząd i czy dotychczasowa pomoc to fikcja, czy szansa na ratunek.
Konferencja online to też kompendium praktycznych porad, jak przygotować się na restart, jak zaplanować pracę zespołu, jak dostosować nowe menu i jak przekonać gości, że restauracje są bezpieczne. Prezentacje restauratorów zostaną podzielone na 5 bloków tematycznych, po których eksperci, m.in. Hanna Wencka z Aviko HoReCa Polska, Andrzej Drus z Transgourmet, Selgros Cash&Carry, Marcin Wajda z Winterhalter i John Gabrovic ze Stacji Food Hall wygłoszą biznesowe komentarze, wskazując na możliwe kroki rozwoju i rozwiązania, które mogą przynieść wymierne efekty.
Uczestnicy konferencji poznają też wyjątkowe inicjatywy, które wspierają gastronomię w czasie pandemii. W jaki sposób międzynarodowa platforma Save The Fork angażuje blogerów i influencerów w pomoc gastronomii? Opowie Małgorzata Czwarno z Save The Fork. Jak od środka funkcjonuje system do rezerwacji MojStolik.pl przedstawi podczas prelekcji pt.,,Technologia na restart – Planuj rezerwacje i buduj relacje z gośćmi. Przygotuj się i działaj nowocześnie.” Ewelina Sobiczewska z MojStolik.pl i FOR Solutions. Kulisy i mechanizm nowego projektu Horeca Boost zaprezentuje Katarzyna Płachecka z Horeca Boost, Have a bite i Jedling Marketing. Ekspertka wygłosi prezentację na temat ,,Boost Horeca – Marketing dla restauracji. Zrób to Sam! Sprytne zagrania za niewielkie pieniądze. Nowa platforma edukacyjna dla właścicieli i managerów.”
Bezpłatna rezerwacja na wydarzenie daje uczestnikom możliwość powrotu po 20 kwietnia do nagrań i materiałów pokonferencyjnych, które będą dostępne na platformie konferencyjnej Meeting 15 aż do 20 maja, czyli jeszcze przez miesiąc po wydarzeniu. Ponadto uczestnicy otrzymają e-raport będący przedłużeniem wystąpień ekspertów na temat prowadzenia działalności w czasie pandemii.
Kto otrzyma stypendium Made FOR Restaurant?
Podczas pierwszego etapu konkursu o stypendium biznesowe Made For Restaurant z wielu przesłanych ankiet zostało wyłonionych TOP 20 Restauratorów, których prezentacje stanowią integralną część tegorocznych edycji konferencji. Opisując swoje historie, lokal i zespół przed pandemią, w trakcie lockdownów, podczas ograniczonej działalności w wakacje i teraz, restauratorzy w ankiecie mieli za zadanie udowodnić, dlaczego zasługują na miano nowych liderów branży. Następnie spośród 20 najlepszych zgłoszeń, jury składające się z organizatora konferencji – For Solutions, partnerów wydarzenia, przedstawicieli branży i uczestników konferencji, wybierze Fightera 2021 roku. Otrzyma on tytuł najlepszego Restauratora Roku, 5 000 zł w gotówce i 2 000 zł w bonach zakupowych do sklepów Selgros Cash&Cerry, roczny abonament na system do rezerwacji MojStolik.pl z tabletem Lenovo oraz wsparcie marketingowe restauracji. Zwycięzca może być tylko jeden, jednak organizatorzy przewidzieli też nagrody specjalne. Głównym celem konkursu jest wspieranie wzajemnych relacji i pomoc gastronomii w trudnej sytuacji.