Po raz pierwszy w Polsce odbędzie się krajowa selekcja międzynarodowego konkursu dla szkół gastronomicznych Trophée Mille Poland.

Bardzo się cieszę, że nasza agencja Smarten PR została oficjalnym przedstawicielem międzynarodowego konkursu kulinarnego dla szkół gastronomicznych, który jest kolejnym elementem w portfolio naszej firmy, zaraz obok prestiżowego konkursu dla profesjonalistów, który mamy przyjemność organizować. Konkurs Trophée Mille jest prestiżowym wydarzeniem dla uczniów w Polsce, które mam nadzieję wskaże kierunek i będzie swojego rodzaju drogowskazem dla młodego pokolenia, które swoją przyszłość wiąże z gastronomią. Dzisiaj młodzi ludzie potrzebują wsparcia i motywacji w dążeniu do celu oraz autorytetów w swojej dziedzinie, a tu ich z pewnością nie zabraknie. Należy podkreślić, że konkurs nie tylko wspiera uczniów, ale niezwykle motywuje do samorozwoju również nauczycieli szkół gastronomicznych, dla których z pewnością będzie nobilitujące przygotowanie młodzieży do tej rangi wydarzenia – mówi Dorota Karwacka, Project Manager Trophée Mille Polska.

Trophée Mille to pierwszy konkurs kulinarno-cukierniczy dla uczniów szkół gastronomicznych w Polsce o zasięgu międzynarodowym. Zwycięska drużyna – szkoła wyjedzie do Reims we Francji, by reprezentować Polskę na międzynarodowej arenie wśród zespołów z całego świata. Celem konkursu jest wzmocnienie talentów i motywacji uczniów szkół gastronomicznych, którzy pasjonują się gotowaniem, jak również przekazywanie wiedzy i doświadczenia przez najlepszych kucharzy młodszemu pokoleniu.

Polskie eliminacje, które odbędą się 10 listopada 2023 roku podczas Targów HoReCa w Krakowie, będą organizowane po raz pierwszy w Polsce. Motywowanie młodego pokolenia do rozwoju osobistego, podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych i rozwój ich ambicji jest niezwykle ważnym czynnikiem, który ma wpływ na dalsze losy naszej rodzimej gastronomii.

W polskim finale rywalizować będą uczniowie szkół gastronomicznych z całej Polski, którzy w preselekcji zostaną do niego zakwalifikowani. Do konkursu zgłaszane są zespoły wytypowane przez szkołę o profilu gastronomicznym. Każdy z zespołów składa się z dwóch kandydatów: uczennicy i ucznia, którzy kształcą się w obszarze kuchnia i/lub cukiernia oraz nauczyciela, który występuje w roli trenera. Każdy z zespołu w dniu finału międzynarodowego tj. marzec 2024 nie mogą mieć ukończonych 25 lat.

W jury zobaczymy polskich szefów kuchni i cukierni na czele z założycielem i pomysłodawcą konkursu, Chefem Philippem Mille, którego restauracja zlokalizowana w sercu Szampanii posiada dwie gwiazdki Michelin.

Oficjalnym przedstawicielem marki Trophée Mille w Polsce jest agencja Smarten PR.