Strategiczny partner kuchennego zaplecza,  czyli jak utrzymać mocną pozycję na polskim rynku gastronomicznym

Producenci

Strategiczny partner kuchennego zaplecza, czyli jak utrzymać mocną pozycję na polskim rynku gastronomicznym

Od 26 lat Winterhalter, globalny lider w produkcji zaawansowanych technologicznie zmywarek przemysłowych, wspiera rozwój polskiej gastronomii. Firma, działająca na 75 rynkach na całym świecie, nie tylko dostarcza sprzęt najwyższej jakości, ale także aktywnie angażuje się w budowanie i wspieranie branży gastronomicznej w Polsce.

Rozwój polskiej gastronomii z Winterhalterem

W ciągu ostatnich 25 lat polska gastronomia przeszła spektakularną metamorfozę. Powstały unikalne koncepty, wybitni szefowie kuchni zyskali międzynarodowe uznanie, a na kulinarnej mapie kraju pojawiły się gwiazdkowe restauracje. Winterhalter od samego początku był jednym z kluczowych graczy, którzy przyczynili się do tego rozwoju, wspierając zarówno małe inicjatywy, jak i większe projekty gastronomiczne.

Innowacyjny model długoterminowego wynajmu

Winterhalter wyznacza trendy w branży zmywarek przemysłowych, nie tylko dzięki jakości swoich produktów, ale także poprzez wdrażanie innowacyjnych modeli biznesowych. Zgodnie z badaniami ARC Rynek i Opinia z 2023 roku, firma ma kluczowy wpływ na rozwój kategorii długoterminowego najmu sprzętu w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu sprzęt klasy premium stał się dostępny nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, ale także dla mniejszych lokali i osób rozpoczynających swoją przygodę z gastronomią.

Model długoterminowego wynajmu okazał się szczególnie pomocny w trudnych czasach. Podczas pandemii Covid-19 Winterhalter zamroził raty dla swoich klientów, aby wesprzeć ich w walce z kryzysem. Podobne działanie firma podjęła w obliczu tegorocznych powodzi, po raz kolejny pokazując, że odpowiedzialność za branżę to nie tylko hasło, ale realne działania.

Covid bardzo negatywnie wpływał na naszą branżę. Nie wiedzieliśmy co nas czeka jutro i podobnie jak inni nie wiedzieliśmy, jak w tak ekstraordynaryjnej sytuacji się zachować. Dlatego uznaliśmy, że trzeba zachować się porządnie – z branżą i dla branży – podsumowuje podejście firmy Marcin Wajda, Dyrektor Komunikacji i Marketingu Winterhalter Polska.

Akademia Winterhalter: dzielenie się wiedzą

Winterhalter to nie tylko dostawca sprzętu, ale także partner, który inwestuje w rozwój swoich kooperantów. Akademia Winterhalter, działająca na terenie całej Polski, szkoli partnerów z zakresu technologii i usług, pomagając im rozwijać swoje biznesy. Firma wierzy, że jej sukces jest ściśle powiązany z sukcesem jej najbliższego otoczenia, dlatego wspiera ich w stawaniu się bardziej efektywnymi i innowacyjnymi.

Zmiana strategii marketingowej: wsparcie branży i budowanie relacji

Po pandemii firma zrewidowała swoją strategię marketingową. Zwiększyła inwestycje w dostępne na rynku media tradycyjne, aby również te podmioty, jako znaczącą część branży, wesprzeć w trudnym, pocovidowym powrocie do normalności. Odejście od tradycyjnego podejścia budżetowego na rzecz bardziej empatycznego działania miało na celu pokazanie, że Winterhalter jest zawsze blisko swoich partnerów. Czasami KPI’e, ROI oraz inne, pokazywane dumnie w excelu liczby są mniej ważne, niż po prostu fizyczne podanie komuś ręki, z kim od lat tworzysz pewne środowisko – mówi Wajda, podkreślając filozofię działań marketingowych.

Odpowiedzialność za środowisko

Winterhalter kładzie również ogromny nacisk na zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. Firma nieustannie pracuje nad redukcją zużycia wody, chemii oraz energii w swoich urządzeniach, realizując w praktyce swoje zobowiązania wobec planety. Z uporem maniaka każdego roku walczymy o każde 100 ml wody, każdy mililitr chemii i każdą kilowatogodzinę energii! – podkreśla Wajda.

Winterhalter: z branżą i dla branży

Zaangażowanie Winterhalter w polski rynek gastronomiczny to nie tylko dostarczanie zmywarek przemysłowych. To również inwestycje w edukację, budowanie relacji i odpowiedzialność społeczna. Dzięki swojej strategii firma utrzymuje mocną pozycję w branży oraz przyczynia się do jej dalszego rozwoju, wspierając gastronomię w Polsce na każdym etapie jej transformacji. Winterhalter udowadnia, że bycie liderem to nie tylko osiąganie wyników finansowych, ale przede wszystkim budowanie trwałych wartości dla swoich partnerów i całej branży, zgodnie z wyznawanym w firmie od 3 właścicielskich pokoleń hasłem – „Nikt nigdy nie odnosi sukcesu sam”.