Kinga Rylska: Aktualizuj swój profil w social mediach

Eksperci branży

Kinga Rylska: Aktualizuj swój profil w social mediach

Żyjemy w dobie Internetu. To jest oczywistość i już nikt nie waży się temu zaprzeczyć. A jeszcze dokładniej – większość informacji czerpiemy właśnie z portalów społecznościowych.

Facebook ma absolutnie globalny zasięg, prawie nieograniczony kapitał i umówmy się – coraz mądrzejszą sztuczną inteligencję do przetwarzania naszych danych osobowych. Wie o nas praktycznie wszystko. Kupiona przez Facebooka w 2012 r. platforma Instagram to jak się okazuje jeden z najznakomitszych kroków Zuckenberga.

Jest najpotężniejsza na świecie – ma już ponad 400 miliardów użytkowników (wg danych z 2018 r.), co stanowi zaledwie 1/3 użytkowników Facebooka, ale osiąga aż piętnastokrotnie większy poziom zaangażowania użytkownika. Można śmiało stwierdzić, że Facebook (razem z Google) zmieniają całą mapę mediów i będą kontrolować więcej wydatków na media niż jakiekolwiek dwie inne firmy w historii.

Co to oznacza dla nas? Nie jesteś na Facebooku, „nie żyjesz”. W 2017 r. co szósty człowiek na Ziemi zaglądał na Facebooka codziennie.

Skoro więc, wiemy już jaka jest siła w tych platformach, nie pozostańmy obojętni wobec tej wiedzy i zadbajmy, by nasz profil na nich dawał użytkownikowi jak najwięcej informacji o nas, by przyciągnąć jak najwięcej Klientów (w przypadku restauracji – Gości). Nie ograniczajcie się – wrzucajcie wszystko, co wydaje się Wam cenne dla odbiorcy. Nowe MENU uzupełnijcie także jego zdjęciami, nie tylko graficzną formą, animacje dla dzieci uzupełnijcie opisem zabaw, uwiecznijcie zmiany wystroju i zapytajcie Gości jak im się podobają zmiany, czy sfotografujcie świeżą dostawę warzyw i zaproście Gości na sezonowe dania.

Facebook i Instagram, ma ogromną siłę dotarcia, ale i ogromnie dużo użytkowników jak my – reklamujących te same produkty. Codziennie pojawiają się na nim miliony komunikatów i żeby Wasz komunikat się wybił, musi być jakościowy i zachęcający. Zdjęcie bardzo dobrej rozdzielczości – ale „nie za ciężkie”, nie za długi opis, ale najlepiej jakby się pojawiło w nim jakieś pytanie, które zmusi do skomentowania (komentarze podbijają widoczność postów), określony dzień tygodnia i określona godzina, dobrze dobrany język do grupy docelowej itp.

Bardzo ważne, by użytkownik wchodząc na Wasz profil miał największy komplet informacji o usługach. Nie będzie się niczego doszukiwał. Musi od razu widzieć wszystko, bo jak nie, to od razu „skoczy” do konkurencji, która czyha tuż za rogiem.

KINGA RYLSKA
Manager/Specjalista ds. Marketingu
Dyrektor Marketingu Grupa Warszawa

Udostępnij artykuł