Trendbook horeca to zbiór najnowszych trendów, który powstał w efekcie dokładnego researchu oraz rozmów z szefami kuchni, właścicielami restauracji, specjalistami ds. marketingu, sommelierami, ekspertami różnego rodzaju kuchni – praktykami, przed którymi branża gastronomiczna nie ma tajemnic.
Trendbook 2023 został podzielony na pięć rozdziałów: POLITYKA (Napięcia i konflikty międzynarodowe), KLIMAT i jego zmiany, ZDROWIE (Wiek kryzysów zdrowotnych), CZŁOWIEK (Upodobania żywieniowe), TECHNOLOGIA (Transformacja technologiczna).
Odnoszą się one do zachodzących na świecie mechanizmów, które mają wpływ na branżę horeca. Każdy z nich zawiera trendy, które w tym roku będą szczególnie widoczne. Są to m.in. weganizm i wegetarianizm, comfort food, zero waste, wzrastająca popularność kuchni azjatyckich — a szczególnie koreańskiej, dark kitchen, regionalizm w kuchni oraz wiele innych.
Ponadto publikacja zawiera garść ciekawostek z kraju i ze świata, wywiady ze specjalistami oraz wypowiedzi ekspertów. Odpowiada na pytania, z którymi na co dzień mierzą się restauratorzy.
Trendbook jest bezpłatny i można go pobrać ze strony www.bidfood.pl/trendbook2023 lub skanując kod QR.