Wiesław Bober: Jak komponować menu?

Aktualności

Wiesław Bober: Jak komponować menu?

Wiesław Bober, szef kuchni restauracji Wzorcownia by W. Bober w Fabryce Wełny, zwraca uwagę na konieczność zbudowania karty pod kątem jej atrakcyjności dla gości, którzy w ostatnich miesiącach stali się niemal półprofesjonalistami, mocno edukując się w tematach kulinarnych.

Po upływie pandemii podejście wielu gości znacznie się zmieniło, zdecydowanie rzadziej zaglądają do restauracji. Wynika to z tego, że duża baza klientów nauczyła się gotować samodzielnie lub zamawiać jedzenie do domu. Alternatywą jest, aby karta menu była ułożona w taki sposób, by zachęcić ludzi do spróbowania czegoś nowego, niepowtarzalnego, co nie jest możliwe do przygotowania w domu lub zamówienia w przeciętnej restauracji. Ta zasada dotyczy zarówno menu, jak i oferty napojów i drinków. Limonka, mięta, ogórek, różowy
grapefruit są podstawą w nowoczesnych kombinacjach, które idealnie nadają letnim napojom smak orzeźwienia i naturalności.

Karta powinna być krótka, dobrze skomponowana tak, aby goście nie przeglądali „książki telefonicznej” i nie zastanawiali się, co wybrać z ogromu podobnych pozycji. Takie menu świadczy również o lepszej jakości danego miejsca, pamiętajmy też, że klient jest coraz bardziej świadomy   doskonale zdaje sobie sprawę, że szeroka oferta drinków czy dań wiąże się z pewnymi ustępstwami, jeśli chodzi o końcową jakość. Goście chętnie zapłacą więcej za np. sezonowaną wołowinę czy drinki na bazie oryginalnych produktów, które mogą zjeść lub wypić tylko w konkretnym lokalu.