Od początku września w całej Polsce znów rozpoczną się #Jabłonki swawole – czyli czas, kiedy polskie jabłka są najlepsze. Tak jak w ubiegłym roku do włączenia się w akcję zaproszone są również restauracje i kawiarnie.
Lokale, które przygotują w swoim menu inspirowane jabłkami pozycje oraz dołączą do interaktywnej mapy jabłkowych wydarzeń, mogą skorzystać z darmowych materiałów promocyjnych, komunikacji #jabłonek w TV i działaniach online.
#Jabłonki to czas, kiedy można cieszyć się smakiem najlepszych jabłek późnego lata i swawolić na rozmaite sposoby. Z tej okazji w całej Polsce organizowane są wydarzenia – muzyczne spotkania w sadach, degustacje rzemieślniczych cydrów, konkursy w pieczeniu szarlotek, a także akcja #Jabłonki w restauracjach. Krótkie podsumowanie ubiegłorocznej edycji można zobaczyć na filmie promocyjnym dostępnym w na platformie YouTube: https://youtu.be/ajsykNcJ5X0
Warto podkreślić, że #Jabłonki są świętem niekomercyjnym i niezwiązanym z żadnym produktem ani producentem. Celem #Jabłonek jest swawolenie, czyli celebrowanie tego, co u nas najlepsze: natury, piękna i polskich smaków. #Jabłonkowe wydarzenia nie konkurują ze sobą, lecz łączą różnorodne podmioty we wspólnym świętowaniu, którego symbolem jest polskie jabłko. Przykłady lokalnych wydarzeń spod znaku jabłka można znaleźć na interaktywnej mapie dostępnej na stronie jablonki.com
Także w tym roku do akcji mogą przyłączać się restauracje i kawiarnie z całej Polski. Warunkiem uczestnictwa jest przygotowanie specjalnego menu, bazującego na sezonowych polskich jabłkach i wykorzystanie materiałów marketingowych, które udostępnione są bezpłatnie na stronie https://jablonki.com/materialy-do-pobrania/.
Każda restauracja, włączająca się w świętowanie może skorzystać z kampanii promujących, które we wrześniu będą prowadzone w internecie i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Restauratorzy, puby i drink-bary mogą dodać swoją ofertę do interaktywnej mapy wydarzeń jabłonkowych dostępnych na https://jablonki.com/#mapa. Szefowie kuchni i menedżerowie, którzy przedstawią najciekawsze propozycje w menu, będą zaproszeni do zaprezentowania ich w serii live’ów w mediach społecznościowych festiwalu #Jabłonki.
Mapę #Jabłonek i kampanię promocyjną święta organizuje Fundacja State of Poland, która powstała by przedstawiać nasz kraj w nowym, inspirującym i oryginalnym kontekście, trafiającym do serc społeczności międzynarodowej – jako miejsce atrakcyjne, stymulujące, z własnym jasno zdefiniowanym i unikalnym charakterem. Siedziba Fundacji mieści się w Warszawie.