Co jest ważne dla Millenialsów i Pokolenia Z w miejscu pracy?

Aktualności

Co jest ważne dla Millenialsów i Pokolenia Z w miejscu pracy?

Według najnowszych danych Millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z w Polsce, podczas poszukiwania idealnego miejsca pracy, cenią najbardziej jej elastyczne godziny, możliwości podróżowania, szansę na dalszy rozwój zawodowy oraz rozwiniętą politykę wsparcia i promocji dbania o zdrowie psychiczne pracowników. Badania zostały przeprowadzone wśród Millenialsów (26 lat – 41 lat) i przedstawicieli Pokolenia Z (18 lat – 25 lat) na zlecenie marki Hilton (NYSE: HLT).

Z sondażu wynika, że wymarzona praca powinna oferować możliwość poznawania nowych osób, testowania się w różnych rolach oraz gwarantować balans między życiem zawodowym a prywatnym. Dodatkowo, aż 69 % ankietowanych pomiędzy 18 i 41 rokiem życia potwierdziło znaczenie polityki firmy w kwestiach społecznych i środowiskowych, przy wyborze nowego miejsca pracy.

Badanie wykazało, że rozwijanie inkluzywności i różnorodności w miejscu pracy jest znaczące dla 69 % Millenialnów i przedstawicieli Pokolenia Z. Respondenci sądzą, że w realiach post-pandemicznych relacje międzyludzkie są ważniejsze niż kiedykolwiek – aż 79% uważa pozytywne interakcje społeczne w miejscu pracy za kluczowe. 65 % przebadanych osób przyznało, że zmieniło lub rozważało zmianę pracy w ciągu ostatniego roku, w tym wiele z nich z powodów związanych z obawami o zdrowie psychiczne lub dobre samopoczucie (18 %). Co więcej, kobiety dwa razy częściej brały pod uwagę rezygnację z pracy przez brak wsparcia pracodawcy w kwestiach dotyczących zdrowia psychicznego.

Dodatkowe czynniki grające znaczącą rolę w poszukiwaniu idealnego stanowiska obejmowały: możliwości rozwoju kariery (86%), elastyczne warunki pracy (81 %) oraz nagradzanie przez pracodawcę dobrych wyników pracownika (80 %). Co więcej, aż 82 % badanych uważa, że pracodawcy powinni zwracać szczególną uwagę na politykę firmy w kwestiach społecznych. Zebrane dane wykazały również, że osoby w wieku 18 – 41 lat przywiązują wagę do możliwości budowania swojej kariery w jednej organizacji (83 %) zamiast rozwijania jej poprzez częste zmiany miejsca pracy (11 %), z nieznacznym procentem niezdecydowanych.

Warto zauważyć, że prawie co drugi Millenials i przedstawiciel pokolenia Z rozważał karierę w branży hotelarskiej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w szczególności ze względu na możliwość pracy z osobami z różnych środowisk (33 %), szansę na zdobycie nowych umiejętności (27 %), częste podróże (26 %) i różnorodność pracy (25 %).

Badania pokazały, że tradycyjne zawody, takie jak budowniczy (7 %), nauczyciel (9 %) lub pilot (10 %) już nie przyciągają młodych ludzi tak jak rozpoczęcie kariery influencera (19 %).

David Kelly, starszy wiceprezes na Europę Kontynentalną, Hilton oznajmił:

Badania pokazują, że pandemia zmieniła sposób, w jaki myślimy o pracy i jestem dumny z tego, że Hilton nadal ewoluuje, aby sprostać stale zmieniającym się potrzebom naszych lokalnych zespołów w Polsce — mówi David Kelly, starszy wiceprezes na Europę Kontynentalną, Hilton. Na tle innych firm przodujemy w kwestiach kultury pracy, a jednocześnie jesteśmy mocno zaangażowani w tworzenie zróżnicowanego środowiska pracy, w którym każdy może wykorzystać nowe technologie i zdobyte umiejętności, tak aby uwolnić swój pełny potencjał. Mamy świadomość, że inwestycja w każdego członka naszego zespołu przekłada się pozytywnie się na pobyt naszych gości oraz funkcjonowanie lokalnych społeczności. Dlatego jesteśmy tak zaangażowani w zapewnianie naszym pracownikom przodujących w branży hotelarskiej warunków pracy, od możliwości podróży po gwarancję poczucia przynależności do rodziny Hilton. W ten sposób sprawiamy, że Hilton jest doskonałym miejscem pracy. Jesteśmy dumni z prowadzonych aktualnie aż 800 nowych rekrutacji w całej Europie, w tym na znaczącą liczbę stanowisk w naszych 26 hotelach w Polsce. Poszukujemy zdolnych osób do różnorodnych ról, takich jak szef kuchni, recepcjonista, inżynier czy miksolog.

Hilton posiada hotele w ponad 122 krajach i terytoriach na całym świecie. W Polsce znajduje się 26 hoteli marki Hilton, w tym Hilton Warsaw City, DoubleTree by Hilton WrocławHampton by Hilton Gdańsk Airport z planami otwarcia ponad 15 dodatkowych hoteli w najbliższych latach, w tym Hotel Saski Kraków – Curio Collection by Hilton.

Hilton jest aktywnie zaangażowany w tworzenie zróżnicowanej kultury w miejscu pracy i wspiera partnerstwa społeczności. W rankingu Najlepszych Miejsc Pracy™ Polska 2022 Hilton zdobył niedawno 11 miejsce, a zarazem uplasował się na pierwszej pozycji wśród innych firm z branży hotelarskiej w Polsce według Great Place to Work®.

Hilton przykłada szczególną wagę do dobrego samopoczucia swoich pracowników, oferując atrakcyjne warunki pracy, konkurencyjne wynagrodzenie, benefity i wsparcie dla ich rozwoju osobistego oraz zawodowego. Firma Hilton wdrożyła program zniżek na podróże, Go Hilton, dla członków zespołu, ich rodzin i przyjaciół, a także bieżące programy szkoleń i praktyk, aby pomóc każdemu z członków zespołu w osiągnięciu ich aspiracji zawodowych.

Hilton zajął 11 miejsce w rankingu Najlepszych Miejsc Pracy™ Polska 2022 wydanym przez Great Place to Work® w kategorii małych i średnich firm.

Najnowsze dane zebrane od 1000 przebadanych osób w wieku od 18 do 41 lat pokazują nowe trendy wśród osób poszukujących pracy:

  • 86 % ankietowanych potwierdziło, że w post-pandemicznym okresie, ważne jest dla nich, aby pracować dla firmy z inspirującymi celami
  • 82 % badanych zwraca uwagę na to czy pracodawca prowadził rzetelną politykę na rzecz promowania zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia w miejscu pracy
  • 79 % respondentów twierdzi, że interakcje społeczne w pracy są dla nich jednym z decydujących elementów
  • Możliwości dalszego rozwoju kariery zawodowej (86 %) i szansa na wyższe zarobki (95 %) okazały się być najważniejszymi czynnikami dla poszukujących pracy
  • Post-pandemiczne dane pokazują, że dla Millenialsów i Pokolenia Z nauka nowego języka (57 %) oraz rozwijanie umiejętności kulinarnych (27 %) są najistotniejszymi benefitami w nowej pracy
  • 70 % badanych chciałoby mieć możliwość podróżowania w ramach pracy

Przebadani mężczyźni (29 %) są dwa razy bardziej chętni do rozważenia rozpoczęcia kariery w roli housekeeper niż kobiety (14 %)

Metodologia

OnePoll przebadał 1000 respondentów w Polsce w okresie od 5 maja do 12 maja 2022 roku. Badanie zostało przeprowadzone online przy użyciu członków panelu, którzy zapisali się do wzięcia udziału badaniu. Respondenci byli w wieku od 18 do 41 lat i zostali namierzani przy użyciu ankiety przesiewowej zapewniając odpowiednią demografie badania.