Jak zamierzamy spędzić Walentynki? Wygrywa wyjście do restauracji

Aktualności

Jak zamierzamy spędzić Walentynki? Wygrywa wyjście do restauracji

Wciąż jesteśmy romantyczni: ponad połowa (55%) badanych z całego świata planuje uczcić Walentynki romantyczną kolacją w restauracji. Najczęściej wybieranym prezentem w tym roku będą kwiaty, które zamierza podarować 42% respondentów.

Dzień Zakochanych obchodzony 14 lutego to doskonała okazja, aby odpocząć od codziennej presji, obowiązków domowych czy pracy i spędzić trochę czasu z ukochaną osobą. Natomiast dla singli to świetna okazja do zadbania o siebie, czy też spędzenia czasu w ulubiony sposób.

Najchętniej do restauracji

Salesforce, globalny lider CRM, przeprowadził badanie wśród tysiąca konsumentów na całym świecie[i] aby sprawdzić, co planują na nadchodzące Walentynki. Z zebranych danych wynika, że ponad połowa (55%) respondentów planuje uczcić to święto kolacją w restauracji, podczas gdy drugim preferowanym sposobem uczczenia tego dnia jest wspólny, spokojny wieczór w domu (29%). Część ankietowanych (14%) wskazała, że woli spędzić ten dzień z rodziną, a 11% stwierdziło, że planuje świętować z przyjaciółmi. Blisko 11% respondentów wskazało, że w Walentynki wyjedzie. Ponadto 10% badanych stwierdziło, że planuje uczcić ten dzień pobłażaniem sobie (cheat day, maraton ulubionego serialu, gaming), a kolejne 12% deklaruje, że będzie to dzień szczególnego zadania o siebie.

Jak planujemy spędzić Walentynki:

55% romantyczna kolacja w restauracji

29% spokojny wieczór razem w domu

14% spotkanie rodzinne

12% dbanie o samego siebie

11% spotkanie z przyjaciółmi

11% wyjazd na wakacje / odpoczynek

10% świętowanie samemu z sobą

Jak prezent to kwiaty, ale też słodycze

Z badań wynika, że aż 74% respondentów planuje kupić swojej drugiej połowie prezent w tym roku, przy czym kwiaty są najpopularniejszym wyborem wśród konsumentów (42%). Tuż za nimi, preferowanym prezentem jest wieczorne wyjście (40%), a na trzecim miejscu są słodycze (34%). Inne popularne prezenty to biżuteria (28%), kartki okolicznościowe (27%), odzież (24%) i karty podarunkowe (21%).

Prezenty na Walentynki:

42% kwiaty

40% opłacenie kolacji / wyjścia na miasto

34% słodycze

28% biżuteria

27% kartka okolicznościowa

24% ubrania

21% karta podarunkowa

Walentynki, a ich koszt

Na wybory związane z tym, w jaki sposób zamierzamy świętować ten dzień, znaczny wpływ mają czynniki ekonomiczne. Respondenci pod uwagę biorą przede wszystkim ceny jedzenia (41%) i to, jak wycenia swoje usługi konkretna restauracja (40%). Na kolejnych miejscach ankietowani wskazali cenę prezentów (39%) czy dostępność restauracji w najbliższym otoczeniu (23%).

[i] Dane zebrano od respondentów z Europy, USA, Australii i Kanady.

źródło: materiał prasowy Salesforce