Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, powiększyła się o nowo otwarty lokal na poznańskich Ogrodach – przy placu Waryńskiego. Prowadzi go franczyzobiorca, który do tej pory miał tu swoją restaurację pod innym szyldem, ale postanowił dołączyć do sieci Sphinx. Tego typu otwarć będzie więcej, np. jeszcze w grudniu po podobnym przekształceniu ruszy nowa restauracja w Opolu.
Restauracje Sphinx to w zdecydowanej większości lokale prowadzone przez franczyzobiorców. Wśród nich przybywa jednak restauratorów, którzy w biznesie gastronomicznym zaczynali od własnego lokalu, ale postanowili przyjąć sieciowe barwy. Z myślą o nich Sfinks Polska, właściciel marek Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło czy The Burgers, przygotował nowy program, który ułatwia wejście we współpracę pod jednym z restauracyjnych szyldów grupy.
Ostatnie lata nie były łatwe dla gastronomii, a indywidualnie działającym restauratorom najtrudniej mierzyć się z rosnącymi cenami produktów spożywczych, drożejącą energią, nadążać za zmianami w prawie, jednocześnie walcząc o gości. Dla części przedsiębiorców przystąpienie do sieci, gdzie o to wszystko troszczy się centrala, a klientów przyciąga znana marka i sieciowy marketing, to nowa szansa, by efektywnie działać w biznesie gastronomicznym. Mamy więc coraz więcej zgłoszeń od indywidualnych restauratorów. Stąd nasz nowy program, w którym przeprowadzany jest rebranding istniejącej restauracji i taka adaptacja wnętrza oraz zaplecza kuchennego, by w jak największym stopniu wykorzystać dotychczasowy lokal. Właśnie w ramach tego programu została otwarta nowa restauracja Sphinx w Poznaniu, a lada dzień w podobnym modelu ruszy lokal w zabytkowym Domku Lodowym w Opolu – zapowiada Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
Restauratorzy przystępujący do sieci Sfinksa mogą liczyć nie tylko na pomoc w trakcie prowadzenia działalności, ale także w także w zdobyciu finansowania, by w ten sposób pokryć wydatki na dostosowanie lokalu. Dzięki współpracy spółki z instytucjami finansowymi restaurator może wesprzeć się leasingiem udzielonym w ramach uproszczonych procedur. Oprócz tego franczyzobiorcy Sfinksa zyskują dostęp do systemu zakupów centralnych, programu lojalnościowego Aperitif z ponad 600 tys. użytkowników, wirtualnych marek gastronomicznych w systemie delivery i wielu innych korzyści. Dużą wartością są też szkolenia dla restauratora i jego zespołu, które przygotowują do prowadzenia restauracji czy innych konceptów gastronomicznych.