W lipcu 2023 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 6,5% wyższe niż w lipcu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki zanotowały w lipcu największe galerie (powyżej 60 tys. m2 GLA) tu obroty wzrosły o 6,9%. W dużych obiektach (40-60 tys. m2 GLA) obroty najemców wzrosły o 3,8%, a w średnich (20-40 tys. m2 GLA) o 2,5%. W najmniejszych obiektach (5-20 tys. m2 GLA) wzrost obrotów wyniósł 0,2%. W wybranych kategoriach wzrost obrotów najemców wyniósł: rozrywka 26%, usługi 18,4%, gastronomia 17,2% oraz moda 5%.
W lipcu obroty najemców w centrach handlowych wzrosły o 6,5% w stosunku do lipca 2022 r., podczas gdy, jak podaje GUS, dla całego handlu wzrost sprzedaży detalicznej w cenach bieżących wyniósł 2,1%. Odwiedzalność galerii wzrosła o 4,3% w stosunku do lipca 2022 r. i była najwyższa od początku 2023 r. Utrzymujący się trend wzrostu liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Z kolei wysoka inflacja bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, w lipcu było to szczególnie widoczne w średnich i najmniejszych obiektach handlowych – ocenia Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W podziale na kategorie najlepsze wyniki – wzrost o 26% w lipcu notowała rozrywka. W kategorii usługi obroty najemców wzrosły o 18,4%, ponad 17% wzrost obrotów miała gastronomia, a branża odzieżowa zwiększyła obroty o 5% w stosunku do lipca 2022 r.
Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był w lipcu o 2% wyższy niż w lipcu 2022 r.
Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była w lipcu 2023 r. o 4,3% wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie lipiec 2023 r. był miesiącem z najwyższą odwiedzalnością klientów od początku 2023 r.