97% ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 r. co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem. Na popularności zyskują „dark kitchen”.
Internet to najlepszy barometr nastrojów społecznych, wobec czego za pośrednictwem narzędzi analitycznych, badających wypowiedzi i wyszukiwania internautów (takich jak SentiOne czy Google Trends), firma Rebel Tang przeanalizowała rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci. Raport uzupełniło badanie własne – 82% ankietowanych zadeklarowało, że w 2020 r. chociaż raz zdecydowało się na zamówienie dań z restauracji w której dotychczas nie jedli. Pandemia skłoniła Polaków do sięgania po dostawę – 67% ankietowanych przyznało, że korzystało z tej opcji częściej niż w 2020. Z danych Glovo wynika, że najchętniej zamawianymi daniami były pizza i burgery.
Najważniejszy wniosek z raportu jest dla nas jasny – wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów, podczas gdy w Polsce dopiero powstawały. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt pandemii, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii – opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.
Zebrane informacje przedstawiono w formie bezpłatnego raportu, dostępnego pod adresem: https://fooddelivery2020.rebeltang.com.