Nowe trendy na rynku alkoholi

Aktualności

Nowe trendy na rynku alkoholi

Szprycery to nowa, szybko rosnąca kategoria na rynku alkoholi. Według badań przeprowadzonych przez Nielsen, w pierwszej części roku w Polsce sprzedaż win aromatyzowanych wzrosła wartościowo o niemal 9%, podczas gdy dynamika wartości win stołowych osiągnęła 6%. Rosnąca popularność gotowych szprycerów odzwierciedla nowe trendy, którymi podążają młodzi konsumenci, zwłaszcza młode kobiety, otwarte na nowinki i poszukujące alternatyw, preferujące słodkie, ale i nieoczywiste smaki.

Szprycery mają na polskim rynku bardzo mocną pozycję i bardzo dobre perspektywy. Konsumenci lubią kojarzące się przede wszystkim z latem koktajle o niskiej zawartości alkoholu. Modne są „bąbelki”, więc ta cecha także sprzyja wzrostowi kategorii, a dodatkowo szprycery pięknie wyglądają, co też ma znaczenie przy wyborze drinka – twierdzi Patryk Le Nart, szef Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów. Jego zdaniem sytuacja w Polsce wpisuje się w  globalny trend  rosnącej popularności koktajli typu spritz, a gotowe drinki są wygodnym rozwiązaniem. Nie każdy wie, jak zrobić koktajl, niekoniecznie chce gromadzić poszczególne składniki, wygodniej jest kupić gotowy produkt. Gotowe szprycery dobrze sprawdzają się też na piknikach czy ogólnie w plenerze. Dziś niemal każda firma produkująca alkohol dostrzega potencjał szprycerów i stara się wykroić dla siebie kawałek tortu – podkreśla Le Nart.

Gotowe, lekko musujące koktajle na bazie białego wina serwowane są jako aperitif, do posiłku lub orzeźwiający drink podczas spotkań. Powinny być podawane dobrze schłodzone lub na kostkach lodu, opcjonalnie z dodatkiem owoców.