Lavazza na Warszawskim Festiwalu Kawy

Producenci

Lavazza na Warszawskim Festiwalu Kawy

Miniony weekend (10-11 lutego) upłynął w Warszawie pod znakiem kawy. Na PGE Narodowym odbyła się kolejna edycja Warsaw Coffee Festival. Jednym z partnerów wydarzenia oraz sponsorem głównym Mistrzostw Polski Baristów 2024 była Lavazza.

Festiwal ten to największe tego typu wydarzenie w tej części Europy. Organizatorzy zebrali w jednym miejscu dziesiątki stoisk pełnych kawowych inspiracji i eksperckiej wiedzy. Warszawski Festiwal Kawy przeznaczony był zarówno dla profesjonalistów, jak i kawowych pasjonatów. Lavazza, jako jedna z czołowych światowych marek produkujących kawę na swoim stoisku zaprezentowała kluczowe linie produktowe z segmentu retail, ale także, w ramach Espresso Bar dla partnerów SCA, częstowała włoską kawą z kolekcji La Reserva de ¡Tierra!, z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym blendem – La Reserva de ¡Tierra! Cuba.

Odwiedzający Warszawski Festiwal Kawy mieli szansę poznać niesamowity świat marki Lavazza, dzięki specjalnie przygotowanemu stanowisku znajdującemu się pod nr 1 w strefie wystawienniczej, poświęconemu liniom produktowym z segmentu retail: Espresso Barista, ¡Tierra oraz doskonale znana i doceniana przez Polaków gama Qualità Oro, wraz z najnowszym wariantem Qualità Oro Gran Riserva – mieszance 100% Arabika, której część ziaren leżakowana była w beczkach po whisky, co nadało kawie wyjątkowego charakteru i aromatu. Dodatkowo, goście strefy partnerów SCA – Espresso Bar, mieli okazję również skosztować mieszanek premium o zrównoważonej jakości z linii La Reserva de ¡Tierra! z segmentu Food Service z przeznaczeniem dla profesjonalnych baristów, łącznie z najnowszym produktem – La Reserva de ¡Tierra! Cuba.

Początki tego produktu sięgają 2018 r. na Kubie, gdzie Grupa Lavazza uruchomiła program zrównoważonego rozwoju za pośrednictwem Fundacji Lavazza we współpracy z różnymi instytucjami i władzami lokalnymi, mając dwa główne cele. Pierwszym z nich było ożywienie upraw kawy w kraju, które zostały drastycznie ograniczone przez eksploatację i wybuch choroby rdzy kawowej, która dotknęła plantacje. Drugim było przywrócenie jakości kubańskiej zielonej kawy do poziomu doskonałości, który uczynił ją sławną na całym świecie, tworząc w ten sposób wspólną wartość w całym łańcuchu dostaw, począwszy od poprawy warunków społeczno-ekonomicznych lokalnych społeczności produkujących kawę, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet i młodych ludzi oraz poprawy dobrych praktyk rolniczych, co prowadzi do lepszej jakości kawy.

Ponadto, podczas Festiwalu miały miejsce również panele dyskusyjne, w których wziął udział Arkadiusz Domurad – główny trener baristów marki Lavazza w Polsce, szkoleniowiec z przeszło 15-letnim doświadczeniem, mający na swoim koncie ponad 5000 wyszkolonych kursantów, a wśród nich wielu późniejszych zwycięzców imprez branżowych. Arkadiusz to również Vice Mistrz Polski Baristów, a także II Vice Mistrz Polski Latte Art. Od lat angażuje się w świat kawy wysokiej jakości w ramach współpracy z międzynarodowym stowarzyszeniem – Speciality Coffee Association. W trakcie niedzielnego  wystąpienia przedstawił nowe metody obróbki kawy.

Lavazza była również sponsorem głównym towarzyszącego festiwalowi wydarzenia organizowanego przez Specialty Coffee Association: Mistrzostw Polski Baristów 2024. Współpraca marki ze SCA opiera się na wspólnych wartościach, jakimi są dbałość o wysoką jakość, innowacyjność oraz specjalistyczna wiedza. Zwyciężczynią Mistrzostw została ogłoszona Dominika Kowalska.

źródło: informacja prasowa Grupa Lavazza