Ilość spożywających w styczniu cukinie wzrosła w perspektywie rocznej o 7% (31% vs 29%; +2 pp.), kalafiora o 5% (42% vs 40%; +2 pp.) a kapusty o 2% (65% vs. 64%).
W liczbach bezwzględnych cukinia zyskała 0,5 mln nowych konsumentów. W styczniu br. cukinie jadło 9,9 mln Polaków. Kalafior zyskał 0,6 mln konsumentów. W sumie kalafiora w styczniu jadło 13,6 mln osób.
W skali trzech lat 2022-2025 największym wzrostem mogą pochwalić się kalafior, ogórek i papryka.
Ilość spożywających w styczniu kalafiora wzrosła wciągu 3 lat o 17% (42% vs 36%; +6 pp.), ogórka o 13% (79% vs 70%; +9 pp.) a papryki o 8% (65% vs. 60%; +5 pp). Trzy gatunki zyskały 6,4 mln nowych konsumentów.
8% wzrost ilości konsumentów papryki oznacza 1,6 mln nowych konsumentów. Przypomnijmy paprykę w styczniu jadło 21 mln Polaków.
Wyniki badań konsumpcji 2020-2025
Badania dostarczają wiedzy o konsumentach i pretekstów do regularnej promocji roli warzyw i owoców w codziennym odżywianiu. Jej potrzeby ocenia się jako duże. Polacy postrzegają warzywa i owoce jako zdrowe, ale nie więcej jak 1/5 je ich wystarczająco dużo. Według zaleceń dietetyków i lekarzy, powinny stanowić połowę tego co jemy w każdym posiłku.
Aktualne wynik deklaracji konsumpcji kilkudziesięciu gatunków dostępne są na stronie
WczorajNaTalerzu.pl
Badanie zrealizował Kantar Polska w ramach projektu „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”. Projekt jest realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
oprac. H. Handkowska
fot. pixabay.com.pl