Świadomość konsumencka Polaków rośnie z każdym rokiem. Poszukiwane są nowe smaki, ale poza smakiem duże znaczenie ma skład produktu, jego pochodzenie oraz marka, która jest gwarancją jakości – zauważa Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.
Konsumentom zależy na wygodnych rozwiązaniach. Ważnym trendem jest convenience czyli komfort przy zakupach, bliskość punktów sprzedaży i możliwość szybkiej realizacji zakupów. Najważniejsza zasada to speed to shelf, czyli dostarczenie produktu w odpowiednim czasie na odpowiednią półkę w odpowiednim sklepie – wszystko to zapewnia sukces rynkowy. O konsumenta walczymy cały czas, także pod względem innowacji!
Słodki ze słonym
Faktycznie jednym ze zjawisk, które może zyskać popularność w tym roku będzie łączenie smaku słodkiego ze słonym. Lubimy eksperymentować. Podążamy za ogólnoświatowym trendem włączania do zastosowań cukierniczych smaków, które do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla kuchni wytrawnej. W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy sześć nowatorskich smaków lodów. Na ubiegłorocznym Forum Lodowym, które odbyło się w listopadzie w Częstochowie, Hochland Professional został uznany za kreatora lodowych trendów. Podczas Forum można było spróbować najbardziej innowacyjnych smaków lodów serkowych, które były także hitami ubiegłorocznej Polagry oraz Kongresu Szefów Kuchni i Restauratorów.
Lody serkowe
Ich receptury oparto na twarogowym serku kremowym, dzięki czemu powstały lody niezwykle naturalne w smaku. Przygotowaliśmy nowatorskie warianty mrożonych deserów. Dużym zaskoczeniem okazał się fakt, że niektóre z nich doskonale sprawdzają się również jako dodatek do dań głównych, np. zup-kremów, ryb lub potraw mięsnych. Uczestnicy poznali więc smak lodów śmietankowych przekładanych wariegaturą z konfitury ze świeżej figi oraz sernikowych z konfiturą z owoców czarnego bzu. Niespodzianką były lody serkowe ze świeżą bazylią i orzeszkami pinii, które można podawać w formie deseru albo jako oryginalne uzupełnienie dania wytrawnego oraz lody śmietankowe z zielonym ogórkiem i aromatem dżinu dla najbardziej ekstrawaganckich i spragnionych nowych wrażeń smakoszy. Nie zabrakło także orzeźwiających lodów kremowych ze świeżym imbirem oraz lodów z ekskluzywną, wyjątkowo aromatyczną czekoladą origin 75% z Ameryki Środkowej o lekko owocowej nucie.
Czego można się spodziewać wiosną?
Pomimo utrzymującej się dużej niepewności w otoczeniu rynkowym, Hochland w 2023 r. będzie kontynuował strategię wzrostu, opierając się na sile swoich marek i optymalnej ofercie rynkowej wspieranej nowościami.
Oferta kierowana dla rynku HoReCa jest bardzo zróżnicowana. Zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska Hochland Professional podczas tegorocznej edycji Targów Expo Sweet.