Ile gwiazdek, takie usługi

Poradnik hotelarza

Ile gwiazdek, takie usługi

15 maja 2016

W połowie maja w życie weszły nowe regulacje prawne dla przedsiębiorców z branży hotelarskiej. Rozporządzenie ministra sportu i turystyki przynosi dobre wieści przede wszystkim dla przedsiębiorców otwierających nowe obiekty. Do tej pory na przykład przedsiębiorca, który chciał otworzyć hotel zobowiązany był uzyskać opinię komendanta straży pożarnej o spełnianiu przez obiekt wymogów przeciwpożarowych. Obecnie wystarczy opinia specjalisty ochrony przeciwpożarowej. Przedstawiciel straży musi być jednak obecny przy odbiorze technicznym budynku. Ważną zmianą jest także konieczność zapewnienia pełnego węzła sanitarnego w nowo budowanych obiektach bez względu na ich kategorię. Nie dotyczy to obiektów, które zostały skategoryzowane przed wejściem w życie rozporządzenia, a więc przed 16. kwietnia 2016. W hotelach i motelach co najmniej 3 gwiazdkowych recepcja musi być czynna przez całą dobę. Złagodzone zostały wymagania dotyczące niektórych dodatkowych usług świadczonych przez hotele. Wśród nich znajdziemy np. obowiązek prowadzenia kwiaciarni lub udostępniania możliwości dostarczenia kwiatów w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych. Pensjonaty natomiast (4 i 5 gwiazdkowe) zobowiązane są zapewnić room service przez 18 godzin (wcześniej całodobowo).