Dawno już minęły czasy, gdy termin street food przywodził na myśl przede wszystkim serwowane na szybko i konsumowane w biegu przekąski przyrządzane z półproduktów wątpliwej jakości. Rzemieślnicza rewolucja w ulicznej gastronomii odmieniła oblicze i społeczną percepcję street foodów, które w nowym, jakościowym wydaniu zadomowiły się również w menu standardowych restauracji. Zmianie tej towarzyszy jeszcze jeden trend – szefowie kuchni coraz chętniej eksperymentują z klasykami gatunku, sięgając przy kreowaniu nowych receptur po składniki kojarzone dotychczas przede wszystkim z potrawami rodem z luksusowych restauracji w stylu haute cuisine.
Przykładem takiej zabawy z konwencją jest kanapka Lobster Roll, która już 13 września zagości w menu restauracji The Loft, jednego z konceptów gastronomicznych działających w kompleksie Louvre Hotels Group zlokalizowanym przy ulicy Towarowej w Warszawie i obejmującym hotele marek Golden Tulip, Première Classe i Campanile. Propozycja obejmuje frytki, napój oraz maślaną bagietkę, która skrywa całą tajemnicę wycenionego na bagatela 130 złotych zestawu – solidną porcję homara w sosie majonezowo-musztardowym.
Lobster Roll trafia do naszego menu w ramach akcji zainspirowanej przez francuską centralę marki Campanile. W polskich realiach kanapka może wydawać się dość ekscentryczna, ale na pomysł serwowania homara w formie zbliżonej do hot doga wpadli już w pierwszej połowie XX wieku Amerykanie i danie to po dziś dzień jest bardzo popularne u wybrzeży Nowej Anglii, gdzie poławia się homary. Niemniej w Polsce te skorupiaki wciąż kojarzą się przede wszystkim z kuchnią luksusową. Tym bardziej cieszymy się, że możemy zaskoczyć naszych gości czymś nietypowym i zaprosić ich do wspólnej zabawy w odkrywanie nieczęsto spotykanych w nad Wisłą połączeń smakowych. Takie podejście do gastronomii nie tylko wpisuje się w charakter marki Campanile, ale także pozwala pracownikom naszych restauracji na twórcze rozwijanie własnych talentów – mówi Danuta Marcinkowska, PR & Marketing Coordinator, Louvre Hotels Group.
Lobster Roll pojawi się w menu restauracji The Loft w Warszawie w ramach międzynarodowego eventu kulinarnego, w którym udział wezmą również restauracje działające przy wybranych hotelach Campanile we Francji i Hiszpanii. Kolekcjonerzy kulinarnych przygód muszą się jednak pośpieszyć. Luksusowa kanapka będzie dostępna jedynie do 27 września lub do wyczerpania zapasów.