Branża hotelowa przygotowuje się do wakacji

Aktualności

Branża hotelowa przygotowuje się do wakacji

Hotelarze aktywnie zabiegają o gości przez podnoszenie standardu obiektów – wynika z badania platformy Nocowanie.pl. Ponad połowa właścicieli obiektów noclegowych podjęła się znaczących inwestycji przed nadchodzącym sezonem.

W ankiecie Nocowanie.pl udział wzięło 260 właścicieli różnego typu obiektów noclegowych w całej Polsce – zarówno hoteli, pensjonatów jak i domków, kwater czy apartamentów.

Inwestycje w obiektach noclegowych – wyniki ankiety

Ponad połowa (56%) z nich deklaruje, że przed wakacjami zdecydowała się na znaczące inwestycje, a kolejne 36,9% przyznaje, że z myślą o nadchodzącym sezonie i wygodzie gości, dokonało drobnych zakupów lub zmian w wyposażeniu.

Baza noclegowa w Polsce jest stosunkowo młoda, często w lepszym stanie niż w wielu krajach, ale wraz z rosnącymi wymaganiami turystów zawsze znajdzie się przestrzeń do ulepszeń – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.Podnosząc standard obiektów, gospodarze chcą skuteczniej konkurować i spełniać oczekiwania gości, także tych coraz liczniej przyjeżdżających z zagranicy – tłumaczy.

Na decyzje inwestycyjne ankietowanych największy wpływ (60%) miały trendy rynkowe. Kolejne 29% respondentów kierowało się bezpośrednimi opiniami gości.

Zdecydowana większość – 65% – postawiła na mniejsze lub większe remonty łazienek i pokojów. Co czwarty respondent zdecydował się na rozwinięcie oferty o nowe udogodnienia, takie jak strefa spa, basen, sauna, plac zabaw dla dzieci, infrastruktura i sprzęt do uprawiania sportów wodnych czy atrakcyjne zagospodarowanie terenu wokół obiektu.

Sposobem na rozwój biznesu przed wakacjami było też zwiększenie dostępności miejsc noclegowych (14%) czy bardziej kosztowna rozbudowa, na przykład o nowe domki letniskowe (13,5%).

Czy inwestycje mają wpływ na ceny noclegów?

Dla turystów wypoczywających w Polsce inwestycje branży turystycznej oznaczają większą wygodę i szerszy wybór. A co z cenami? W większości przypadków wydatki inwestycyjne nie zostaną przerzucone na gości – 64% uczestników badania zadeklarowało, że cena noclegu w ich obiekcie pozostaje bez zmian. Kolejne 10% wraz ze wzrostem standardu podniosło ceny, ale o mniej niż 10% względem okresu przed inwestycjami. Co ciekawe, 5,5% deklaruje, że przeprowadzone zmiany w obiekcie pozwoliły im obniżyć ceny.

Jest to możliwe, ze względu na wprowadzone rozwiązania umożliwiające oszczędności w obiekcie – wyjaśnia Agnieszka Rzeszutek.

Inwestycje związane z energooszczędnością, takie jak inteligentne oświetlenie, systemy zarządzania energią wprowadziło przed sezonem 32% ankietowanych. Ważnym elementem dostosowania do oczekiwań rynku są też systemy pozwalające zadbać o ekologię, odzysk wody czy ciepła, w które zainwestowało 17% badanych.

Czy właściciele obiektów noclegowych zamierzają zwiększyć zatrudnienie przed wakacjami?

Dla co dziewiątego z gospodarzy wakacje to będzie również czas zwiększenia zatrudnienia o pracowników sezonowych, nawet o 20%.

Jak wynika z badania Nocowanie.pl, gospodarze nie zamierzają poprzestać na wprowadzonych zmianach i udogodnieniach. Jeszcze w tym roku co trzeci z nich zamierza kontynuować prace.

Przeważają plany związane z zagospodarowaniem terenu wokół obiektów, dodaniem kolejnych udogodnień takich jak sauna, wewnętrzna sala zabaw czy wiata grillowa, ale też z działaniami marketingowymi.

źródło: nocowanie.pl

Udostępnij artykuł