Lodziarnia na kołach – biznes odporny na kryzys

Aktualności

Lodziarnia na kołach – biznes odporny na kryzys

Czy pandemia przekreśla możliwość inwestowania w gastronomię? Niekoniecznie. Okazuje się, że są branże, które wyjątkowo dobrze radzą sobie podczas kryzysu. Świetnym przykładem są tu lodziarnie. Sprzedaż z okienka i na wynos, ogródki na świeżym powietrzu oraz działalność w ciepłych miesiącach skutecznie minimalizują ryzyko przestojów związanych z ograniczeniami w gospodarce.

Już ubiegłoroczne lato pokazało, że branża lodowa wykazuje dużą “odporność na covid”. Jak podają przedstawiciele sieci franczyzowych Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” oraz LodyBonano, sezon 2020 był rekordowy pod względem sprzedaży. Zdecydowana większość właścicieli utrzymała lub zwiększyła swoje obroty – niektórzy nawet o 50%.
Na ten dobry wynik złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim latem, ze względu na mniejszą transmisję wirusa, odblokowano gastronomię. Polacy wybrali też wakacje w Polsce, a piękna pogoda sprzyjała wszelkim aktywnościom na świeżym powietrzu. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się podobnej sytuacji. Chociaż bogatsi o tamte doświadczenia, jesteśmy też w stanie przygotować się na inne scenariusze i elastycznie dostosować do aktualnych zaleceń – mówi Radosław Charubin, współwłaściciel marek WLP “u Lodziarzy” oraz LodyBonano.
Mimo początkowej niepewności na rynku, w zeszłym sezonie obie sieci otworzyły po kilkanaście nowych lokali. W tym roku planowane są kolejne, m.in. w Trójmieście, Buku, Krakowie, Łodzi, Pole, Złotowie, Piszu, Szczecinie czy Zambrowie. Są to zarówno lodziarnie stacjonarne, jak i mobilne przyczepy z ogródkiem