15 000 restauracji jest już na Pyszne.pl

Delivery

15 000 restauracji jest już na Pyszne.pl

Pyszne.pl nie zwalnia tempa i właśnie nawiązało współpracę z 15 000 restauracją! Do grona partnerów największej w Polsce platformy food delivery dołączyło właśnie Bistro Groole, które serwuje… pieczone ziemniaki i dzięki swoim daniom odkrywa przed klientami na nowo to popularne warzywo. Teraz także użytkownicy Pyszne.pl będą mogli się przekonać, że dobrze znany wszystkim kartofel wcale nie musi być nudny.

Branża food delivery dynamicznie się rozwija, Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie z dostawą do domu, zwłaszcza, że oferta jest ogromna i wciąż się powiększa. Według danych Impact Report 2023 przygotowanego przez Pyszne.pl i Kantar już w 2027 roku wartość zamówień składanych przez platformy do zamawiania jedzenia online osiągnie wartość 6,65 mld zł. Pyszne.pl jest największym i najpopularniejszym tego typu serwisem na polskim rynku. W maju platforma nawiązała współpracę z Bistro Groole z Warszawy, dzięki czemu została przekroczona liczba 15 000 unikalnych lokali gastronomicznych, z których Polacy mogą korzystać każdego dnia za jej pośrednictwem.

Powrót do korzeni w centrum miasta

Bistro Groole, którego początki sięgają 2011 roku, to wyjątkowe miejsce na kulinarnej mapie stolicy. Restauracja serwuje dania, których podstawą są… ziemniaki. Lokal specjalizuje się w pieczonych ziemniakach z różnorodnymi dodatkami. Ideą, która napędza Bistro Groole jest: „Powrót do korzeni”. Nie chodzi jednak tylko o to, że w kuchni lokalu jako bazę potraw wykorzystuje się popularne kartofle. Za tym hasłem kryje się korzystanie z lokalnych ziemniaków i produktów oraz dbanie o to, aby serwowane dania były jak najbardziej proste – bez zbędnych ulepszaczy.

– 13 lat temu postawienie wszystkiego na ziemniaka wymagało ode mnie sporo odwagi. Szybko okazało się, że to niesamowite warzywo, które warto mieć na co dzień w swoim menu. Dla mnie ziemniak to symbol komfortu, ciepła i domowej atmosfery. W Groolach chcę, aby każdy poczuł się jak u siebie, jak w miejscu, gdzie można być sobą. Postawiłam na ziemniaki, bo to prawdziwy super food. Są bogate w potas, witaminę C, witaminy z grupy B, żelazo i wapń. Pieczone w skórce zachowują swoje wartości odżywcze i są pełne błonnika. Jedząc je, dbamy o planetę. Do wyprodukowania 1 kg ziemniaków potrzeba zaledwie 290 litrów wody, podczas gdy do 1 kg pszenicy aż 1000 litrów, a 1 kg ryżu – 3000 litrów. Ziemniak to roślina przyszłości, nie dziwi więc, że NASA wybrała je jako roślinę do uprawy na Marsie! Równie ważne jest dla mnie to, że restauracja nigdy nie działa w próżni. Jesteśmy częścią świata, który nas otacza, dlatego sami angażujemy się w działania społeczne: wspieraliśmy schroniska dla psów, organizowaliśmy pikniki sąsiedzkie, wspieramy uchodźców z Ukrainy, angażujemy się też w ważne akcje społeczne poruszające trudne tematy tabu, takie jak walka z ubóstwem menstruacyjnym – mówi Agata Dubas, właścicielka marki Groole.

W menu coś dla siebie znajdą zarówno weganie, wegetarianie, jak i mięsożercy. To także miejsce przyjazne tym wszystkim, którzy ze swojej diety z różnych powodów wykluczają gluten. Co więcej – od ponad dekady restauracja współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, które przyznało jej certyfikat „Menu bez Glutenu”. Groole są jednym z zaledwie kilkunastu lokali w całej Polsce, które posiadają takie wyróżnienie.

– Praca w restauracji Groole to dla mnie prawdziwa radość. Skupiamy się na bioróżnorodności i sezonowości na talerzu, co doceniają nasi goście, a w połączeniu z kameralną atmosferą mam poczucie, że jesteśmy prawdziwie wyjątkowym miejscem na mapie Warszawy. W naszym menu sięgamy po zioła i dzikie rośliny jadalne. Sezonowo można spróbować tu dań z pokrzywą, podagrycznikiem, bluszczykiem kurdybankiem czy kwiatami jadalnymi. Wszystkie zioła zbieramy sami ręcznie w naturze lub zamawiamy u pasjonatów zielarzy. To są unikatowe kulinarne przeżycia, które naprawdę rzadko można znaleźć w restauracji. To zaskakujące, jak wiele świetnych smaków można uzyskać w połączeniu z ziemniakiem! Jestem również bardzo dumny z zespołu, który tworzymy. Mamy wielu pracowników, którzy w pełni rozumieją naszą misję i wspólnie dążymy do doskonałości. To dla mnie zaszczyt tworzyć taki zespół – mówi Kamil Chodkiewicz, manager generalny restauracji.

15 000 restauracji jeszcze przed jubileuszem 15-lecia

Partnerstwo z Bistro Groole to ważny moment w działalności Pyszne.pl. Dzięki tej współpracy platforma do zamawiania jedzenia online osiągnęła ważny kamień milowy 15 000 unikalnych restauracji, z których zamawiać mogą jej użytkownicy. Oczywiście na tym firma się nie zatrzymuje, choć trudno nie zauważyć, że jest to tym bardziej ważny – i symboliczny – punkt w rozwoju firmy, ponieważ zbiega się w czasie z nadchodzącym jubileuszem 15-lecia działalności, które będzie miało miejsce na początku 2025 roku.

Cieszymy się, że nawiązując partnerstwo z Bistro Groole, wspieramy aż 15 000 restauracji w naszym kraju i dowozimy do naszych klientów pyszne dania z kolejnego lokalu. To w pewien sposób symboliczne, że ten próg przekroczyliśmy, zbliżając się do naszego jubileuszu. Wiele już za nami, ale jeszcze więcej przed nami – chcemy nadal się rozwijać, współpracować nie tylko z restauracjami, ale również wprowadzać innowacyjne rozwiązania, aby ułatwiać życie milionów Polaków, którzy korzystają z naszej platformy – mówi Mariusz Górniak, Head of Sales Pyszne.pl.

Pyszne.pl broni się twardymi liczbami. Obecnie platforma to nie tylko ponad 15 000 lokali serwujących ulubione dania klientów, ale również prawie 2000 kurierek i kurierów, 400 pracownic i pracowników, prawie 2000 miejscowości objętych usługą, miliony zamówień każdego miesiąca i 37 miast z własną logistyką.

Polacy wciąż są ciekawi nowych smaków

Chociaż Polacy chętnie poznają nowe smaki z dalekich zakątków świata, z danych Food Trend Report Pyszne.pl 2023/24 wynika też, że nie odwracają się od rodzimej kuchni, dla której tak charakterystyczny jest ziemniak. Prawie połowa z nich (48 proc.) często sięga również po tzw. comfort food, czyli jedzenie, które budzi pozytywne emocje i wspomnienia. Być może dla wielu z użytkowników Pyszne.pl takim daniem będzie właśnie pieczony ziemniak z Bistro Groole, który pomoże wrócić im pamięcią do wakacyjnych wypraw w góry lub nad jezioro i wieczornych rozmów przy ogniskach, gdzie w płomieniach czekał na nich smakowity kartofel.

Rośnie także grupa osób, które wykluczają ze swojej diety mięso. Z danych Pyszne.pl wynika, że prawie 27 proc. i 9 proc. zamówień składanych za pośrednictwem platformy to dania wegetariańskie i wegańskie. Również w ten trend wpisują się Groole, gdzie bazą potraw jest warzywo, a mięso bywa do nich dodatkiem. Bywa, bo w warszawskim bistro dania mięsne i bezmięsne traktowane są bardzo demokratycznie – klienci mogą wybierać spośród trzech ziemniaków z nadzieniem wegańskim, trzech wypełnionych farszem serowym i trzech z mięsem w środku, a na amatorów ryb w menu czekają dwie propozycje.

To dla nas ważne, że możemy pomóc kolejnemu partnerowi w rozwoju i dotarciu do nowych klientów. Cieszymy się także, że dzięki tej współpracy możemy odpowiadać na potrzeby i popularne trendy wśród Polaków, a sądzimy, że menu Bistro Groole właśnie się w nie wpisuje. Mamy nadzieję, że z tego partnerstwa ucieszą się zarówno „bezglutenowcy”, jak i miłośnicy przysmaków z ogniska, także tych bezmięsnych – mówi Karolina Jastrzębska, Head of Account Management w Pyszne.pl.

źródło: Pyszne.pl