Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

Aktualności

Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

Jak co roku, Sokołów aktywnie włącza się w finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma będzie w szczególności wspierać tę ogólnopolską akcję charytatywną w miejscowościach, w których znajdują się jej zakłady. Sokołów będzie także obecny w warszawskim sztabie głównym Orkiestry.

Sokołów wspiera WOŚP

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już po raz 32. połączy miliony darczyńców w całej Polsce i poza jej granicami. Mottem tegorocznej akcji jest hasło: „Tu wszystko gra OK!”, a zebrane podczas niej środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc na oddziałach pulmunologicznych dla dzieci i dorosłych.

Firma Sokołów, która zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności, od lat czynnie wspiera tę wyjątkową akcję, angażuje się także w tegoroczny finał. Wiele działań pomocowych będzie realizowanych przez poszczególne oddziały Grupy. W Sokołowie Podlaskim firma Sokołów jest Sponsorem Głównym sztabu i jak co roku zapewni atrakcyjne gadżety. W Kole Sokołów został Sponsorem Strategicznym biegu „Policz się z cukrzycą”, którego idea doskonale wpisuje się również w filozofię prozdrowotnej edukacji prowadzonej przez firmę. W Tarnowie, w sobotę przed wielkim finałem, Sokołów zorganizuje turniej piłki nożnej halowej, połączony ze zbiórką pieniędzy na rzecz WOŚP. W rozgrywkach wezmą udział drużyny z sokołowskich oddziałów w Tarnowie i Dębicy, a także Policja, Straż Pożarna oraz Służba Więzienna. W dniu finału firma rozdawać będzie wolontariuszom ciepłą zupę, a podczas „światełka do nieba” na tarnowskim rynku usmaży i wyda 1000 burgerów. W Jarosławiu Sokołów przekaże produkty na potrzeby wolontariuszy, zaś zakład w Osiu będzie wspierać lokalne sztaby w Osiu Jeżewie. warszawskim sztabie głównym, w Restauracji Mistrzów, Sokołów wspólnie z Klubem Szefów Kuchni, będzie zapewniał posiłki wolontariuszom.

„Feeding the Future” – społeczna odpowiedzialność firmy

 Zaangażowanie w akcje charytatywne to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii społecznej odpowiedzialności, realizowanej przez Sokołów. Wspólnym hasłem działań całej Grupy Danish Crown, do której firma należy, jest „Feeding the Future”.  To wielowymiarowy program, który obejmuje między innymi zrównoważoną produkcję żywności, dobre relacje z pracownikami i partnerami, propagowanie zdrowego stylu życia, proekologiczne inwestycje i technologie. W działaniach związanych z ochroną środowiska, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, Sokołów ogranicza wpływ produkcji na przyrodę i otoczenie. Tylko w ubiegłym roku firma zmniejszyła zużycie gazu o 250 000 m3, zużycie energii o 1 600 MWh, zużycie wody o ok. 12 000 m3, a zużycie opakowań kartonowych o 800 000 sztuk. Przy sześciu sokołowskich zakładach zamontowano instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie.

Sokołów realizuje też działania, których celem jest promowanie idei „zero waste”, między innymi poprzez współpracę z aplikacją Too Good To Go. W minionym roku producent uratował przed zmarnowaniem ponad 8 000 kg żywności, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o ok. 18 ton.  

Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. Prowadzi liczne akcje pomocowe, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi oraz samorządowymi. Firma sponsoruje także miejscowe drużyny sportowe.

 Sokołów realizuje ponadto liczne aktywności w zakresie edukacji na temat pełnowartościowej diety i zdrowego trybu życia. Te działania w szczególny sposób są kierowane do dzieci i młodzieży – to m.in. turniej piłki nożnej Sokoliki Cup, a także cykl spotkań i treningów Marcin Gortat Camp, którego firma jest wieloletnim partnerem. Szerokie działania edukacyjne są prowadzone również w Akademii Qulinarnej Sokołów, gdzie regularnie odbywają się warsztaty kulinarne. Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami, szefami kuchni oraz ekspertami z dziedziny dietetyki, firma zapewnia dostęp do aktualnej i ciekawej wiedzy na temat zasad zdrowej diety i aktualnych trendów.