Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w I kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 50,32 mln zł wobec 47,48 mln zł w I kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 6% r/r. Obroty te zostały wypracowane przez 76 restauracji własnych i franczyzowych zarządzanych przez Sfinksa, z wyłączeniem nieobjętej raportowaniem sieci Piwiarnia.
Wzrost sprzedaży gastronomicznej restauracji dotyczył również sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L). W tym ujęciu restauracje pracujące w sieci Sfinksa (poza Piwiarnią) w I kw. 2025 odnotowały 46,4 mln zł obrotów, tj. o 4% więcej niż w I kwartale 2024 r., kiedy to sprzedaż gastronomiczna wyniosła 44,63 mln zł.
– Biorąc pod uwagę tradycyjnie niski sezon w gastronomii na początku roku oraz wpływ niedawnego przekształcenia dużej grupy restauracji własnych na franczyzowe, przychody restauracji w I kwartale 2025 są zgodne z naszymi założeniami. Zmiany przekształceniowe przejściowo mają bowiem wpływ na poziom obrotów, ponieważ trzeba czekać na nowe koncesje na sprzedaż alkoholu, w niektórych przypadkach mają także miejsce zmiany wprowadzane przez nowego restauratora, jak choćby w zakresie personelu, co ma wpływ na funkcjonowanie lokalu. Tym razem dotyczy to aż siedmiu restauracji na raz, czyli 10% sieci, a w rezultacie te przejściowe trudności uwidaczniają się też w wynikach całej sprzedaży gastronomicznej. W raportowanym okresie były także wyłączone dwie restauracje w związku z remontami. Jednocześnie pozostałe lokale w sieci pracują normalnie, a dodatkowo pod koniec marca został otwarty nowy Sphinx w parku handlowym w Lubinie, który w najbliższych miesiącach będzie się dokładać do wyników sprzedażowych sieci. Równolegle szykujemy kolejne lokale Sphinx, m.in. w Trójmieście. Wszystkie te elementy będą miały korzystny wpływ na wyniki sprzedaży gastronomicznej w dalszej części roku – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.
źródło: Sfinks Polska
oprac. H.Handkowska