Rynek piwa bezalkoholowego wart jest ponad 1 mld zł

Aktualności

Rynek piwa bezalkoholowego wart jest ponad 1 mld zł

Piwa zero stanowią 6,5% wartości całego rynku piwa. Roczny wolumen to 12% unijnej produkcji, co plasuje Polskę w czołówce producentów „zerówek” – wynika z raportu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, przygotowanego na podstawie danych NielsenIQ. Obecnie wartość sprzedaży piw bezalkoholowych przekracza 1 mld zł.

Według danych NielsenIQ, na które powołuje się raport branżowego związku Browary Polskie, w 2018 r. nastąpił rekordowy wzrost wolumenu i wartości piw 0,0% – odpowiednio o 85 i 80%. Dwucyfrowy poziom wzrostu utrzymał się również w kolejnych latach.

Przyglądając się rozwojowi kategorii piw bezalkoholowych, warto wiedzieć, jakie produkty ona obejmuje. Zaliczamy do niej zarówno piwa ze śladową ilością alkoholu, między 0,01% a 0,5%, jak i te całkowicie go pozbawione, czyli 0,0%. Browary, odpowiadając na gusta konsumentów, stale poszerzają ofertę piw z oznaczeniami „zero”, „light” czy „free”. W 2021 roku, 9 na 10 sprzedawanych piw bezalkoholowych miało zerową zawartość alkoholu – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Co ciekawe, to właśnie piwom 0,0% kategoria zawdzięcza swój rozwój. W rekordowym 2018 roku ich udział w segmencie zwiększył się o 66 proc. Kolejne lata tylko umocniły ten trend – piwa z zerową zawartością alkoholu stopniowo budowały przewagę nad tymi o zawartości do 0,5% – dodaje Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny NielsenIQ.

Wszelkie dane pochodzą z raportu „Rewolucja 0,0% na rynku piwowarskim” opracowanym przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce — Browary Polskie.