Historia marki Nobu bierze swój początek jeszcze w latach osiemdziesiątych, kiedy Robert De Niro stał się regularnym gościem w restauracji prowadzonej przez szefa Nobu Matsuhisę. Aktor namówił go do otwarcia kolejnych lokali oraz hoteli i zaprezentowania wyjątkowych smaków kuchni Nobu oraz nieprzeciętnych usług hotelarskich aż w ponad 40 lokalizacjach na całym świecie.
Hotele tej marki nie stanowią sieci w tradycyjnym rozumieniu. Dzięki niestandardowemu podejściu do przyjmowania gości, nieprzeciętnej palecie smaków w restauracjach Nobu oraz wyjątkowym lokalizacjom są perełkami na mapach turystycznych i przyciągają turystów z całego świata. Od 17 lipca kolejna restauracja marki zagościła w Warszawie, a od dzisiaj odwiedzający stolicę mogą korzystać również z usług hotelu słynącego z japońskiej filozofii życia.
– Warszawa to jedno z najdynamiczniej rozwijających się miast w Europie w ostatnich latach, dlatego bardzo się cieszymy, że marka Nobu staje się częścią tego rynku. Nobu Hotel Warsaw idealnie wpasowuje się w tętniącą życiem dzielnicę, a Restauracja oraz Nobu Café już teraz są bardzo chętnie odwiedzane przez jej mieszkańców – mówi Anthony Campaniaris, Dyrektor Generalny Nobu w Polsce. – Wierzymy, że nasz hotel i restauracja staną się obowiązkowym punktem kulinarnym i turystycznym na mapie Warszawy i dzięki temu uatrakcyjnią swój pobyt w tym mieście i zachęcą innych turystów do przyjazdu.
Hotel Nobu Warsaw jest niestandardowy pod wieloma względami. Bez wątpienia należą do nich unikatowy design oraz śmiałe połączenie architektury różnych stylów i dekad. Hotel składa się z dwóch części i idealnie łączy nowoczesność z klasyką. Pierwsza część, znajdująca się w przedwojennym Hotelu Rialto, utrzymana jest w stylu Art Deco. O jej koncepcję zadbała pracownia De Novo. Druga część jest nowoczesna oraz nowatorska i stworzona została dzięki międzykontynentalnej współpracy polskiej firmy architektonicznej Medusa Group z kalifornijskim Studio PCH. Również pokoje hotelu urządzone są w różnych stylach, od klasycznego do nowoczesnego, przez co gość może wybrać ten, który najlepiej odpowiada jego gustowi i potrzebom. Design hotelu został wzbogacony o wyjątkowe, innowacyjne dzieła polskich twórców takich jak Anna Bimer, Piotr Uklański i Mikołaj Moskal.
W hotelu oprócz standardowych pokoi i apartamentów, znajduje się zajmująca 438 m² powierzchnia eventowa, która umożliwia organizację dużych konferencji, imprez oraz spotkań. Może ona zostać podzielona na dwa w pełni autonomiczne pomieszczenia (sala Sakura o powierzchni 266 m² oraz Hikari zajmująca 171 m²) oddzielone ruchomą, dźwiękoszczelną ścianą. Dodatkowo, goście mają możliwość skorzystania z mniejszych pomieszczeń do organizacji wydarzeń – wszystkie są wyposażone najnowocześniejsze udogodnienia, w tym Wi-Fi oraz sprzęt audiowizualny.
Zdowie i bezpieczeństwo gości oraz pracowników jest dla Nobu priorytetem. Dlatego pracownicy Nobu wykonują swoją pracę w sposób, który pozwolą na zminimalizowanie kontaktu pomiędzy nimi i gośćmi, zarówno w samym hotelu, jak i restauracji. Środki zapobiegawcze, które zostały przedsięwzięte to m. in. opcja spożywania w pokojach posiłków dostarczanych przez obsługę przed drzwi, jak również wprowadzenie limitu osób korzystających z restauracji oraz kawiarni, co umożliwia zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy gośćmi hotelowymi. Pokoje oraz części wspólne będą dezynfekowane po wymeldowaniu za pomocą światła UV, a goście będą mieli dostęp do jednorazowych rękawiczek oraz środków dezynfekujących rozmieszczonych na terenie hotelu. Każdy pracownik będzie nosił maskę i rękawiczki – będą one również dostępne dla gości. Wychodząc naprzeciw wciąż zmieniającej się sytuacji na świecie, polityka rezerwacji i rezygnacji z pobytu w hotelu będzie elastyczna, pozbawiona ryzyka oraz pozwalająca gościom na dokonywanie rezerwacji bez jakichkolwiek obaw.
O NOBU HOSPITALITY
Szczycąca się tytułem jednej z 25 najbardziej innowacyjnych marek luksusowych według Robb Report, Nobu Hospitality jest w elitarnej grupie globalnych marek luksusowych. Organiczny wzrost firmy oparty na usługach, wizerunku i reputacji pozwolił na stworzenie pełnej oferty zarządzania hotelami, restauracjami i mieszkaniami na potrzeby wyjątkowych projektów na całym świecie.
Marka założona przez Nobu Matsuhisę, Roberta De Niro i Meira Tepera prowadzi działalność na pięciu kontynentach i jest obecna w największych stolicach, gdzie jest synonimem wyjątkowego stylu życia. Hotele Nobu zostały nagrodzone szeregiem wyróżnień, takimi jak najlepszy nowy hotel od CNN Travel, najlepszy hotel miejski od magazynu Wallpaper, a także nagrodami za doskonałość oraz za najlepsze otwarcie hotelu w Ameryce Północnej wg Luxury Travel Advisor.
Pierwszy butikowy hotel Nobu otwarto w 2013 roku w Caesars Palace w Las Vegas. W 2014 roku ruszył Nobu Hotel City of Dreams w Manili, a dwa lata później Nobu Hotel Miami City Beach. W 2017 roku otwarto Nobu Ryokan Malibu, Nobu Hotel London Shoreditch, Nobu Hotel Ibiza Bay i Nobu Hotel Palo Alto. Nobu Hotel Marbella pierwszych gości przyjął rok później, a w 2019 roku do rodziny Nobu dołączyły hotele w Los Cabos i Barcelonie. Obecnie przygotowywane do otwarcia są hotele w Warszawie, Chicago, Rijadzie, Toronto, São Paulo, Atlancie, Tel Avivie oraz na Portman Square w Londynie. Strategia Nobu zakłada dalsze powiększanie globalnego portfela hoteli z zaplanowanymi już dalszymi inwestycjami.