Kolejnym prelegentem był Krzysztof Kaliciński, ekspert z 30-letnim doświadczeniem w branży HoReCa i Retail, który skupił uwagę uczestników na zmieniających się nawykach i zachowaniach konsumentów. Jego prezentacja dotyczyła także uwzględnienia w biznesie postaw ekologicznych wśród młodszych klientów oraz wykorzystania doświadczenia w dynamicznie zmieniającym się świecie, z naciskiem na rozwój technologiczny. Szkolenia nie mogły obejść kwestii istotnych dla branży, takich jak media społecznościowe, bezpieczeństwo żywności i budowanie marki. Wszystkie te aspekty zostały dokładnie omówione, aby uczestnicy mogli zdobyć pełną wiedzę konieczną do efektywnego funkcjonowania w dynamicznym środowisku gastronomicznym.
Instytut Kulinarny Transgourmet, angażując się w rozwijanie kompetencji zawodowych swoich klientów, regularnie organizuje wysokiej jakości szkolenia, mające na celu wspieranie rozwoju branży HoReCa. W kolejnych miesiącach, planowane są kolejne warsztaty rozwijające kompetencje klientów gastronomicznych.