Czterdziestoprocentowy wzrost B&B Hotels w Polsce w 2023 r.

Hotele

Czterdziestoprocentowy wzrost B&B Hotels w Polsce w 2023 r.

Wdrożenie nowej strategii rozwoju, kolejne hotele na mapie Polski, podjęcie dialogu z branżą retail, zaangażowanie w zrównoważony rozwój – 2023  rok  B&B Hotels w Polsce może zaliczyć do szczególnie udanych.

B&B Hotels działają w segmencie value for money, a  ich portfolio obejmuje już ponad 730 hoteli w 15 krajach na świecie – przede wszystkim we Francji, w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii. W Polsce z oferty tej sieci możemy obecnie skorzystać odwiedzając takie miasta jak Warszawę, Kraków, Toruń, Wrocław, Łódź, Katowice, Nowy Targ, Rzeszów, Lublin, Poznań, Kielce, Bytom, Piotrków Trybunalski czy Tomaszów Lubelski. Cztery z tych obiektów dołączyły do hotelowej rodziny w 2023 roku.

Nowa strategia 

B&B Hotels dąży w długoterminowej perspektywie do osiągnięcia pozycji lidera w Polsce w segmencie value for money. Ambitne plany ekspansyjne względem polskiego rynku wymagały przygotowania  nowej strategii, dostosowanej  do nowych wyzwań. W efekcie tego wiosną 2023 sieć ogłosiła nowy plan rozwoju, który ma przełożyć się na więcej hoteli w naszym kraju, a także na nowe doświadczenia dla gości – m.in. poprzez wprowadzenie pokojów premium, wzbogacenie sklepików convenience, ulepszenie śniadań czy nowe rozwiązania technologiczne pozwalające przyspieszyć cały cykl podróży i podnieść komfort osób wybierających te hotele na miejsce noclegu.

B&B_HOTEL_BYTOM

4 nowe hotele i 40-procentowy wzrost

Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. W maju sieć świętowała otwarcie B&B Hotel Kielce Centrum ze 114 pokojami, a w następnych miesiącach pojawiała się w kolejnych lokalizacjach – Bytomiu (lipiec), Piotrkowie Trybunalskim (sierpień) oraz Tomaszowie Lubelskim (wrzesień), rozbudowując swoją ofertę noclegową o kolejnych 201 pokoi. Sieć zwiększyła się do 14  hoteli w Polsce i zamyka 2023 rok oddając do dyspozycji gości blisko 1500 pokoi. Tym samym notuje 40% wzrost w stosunku do 2022 roku.

Wszystkie tegoroczne otwarcia wpisują się w nową strategię ekspansji sieci dla naszego rynku, zakładającą szybki wzrost, ściśle powiązany z długoterminowym najmem nieruchomości.

2023 rok był dla nas bardzo udany – mówi Konrad Pazorek, Dyrektor Finansowy B&B Hotels Polska. – Nie tylko ze względu na 4 nowe otwarcia, lecz także wyniki naszych hoteli, które niejednokrotnie przekraczały poziomy sprzed pandemii. Zawdzięczamy to przemyślanej polityce cenowo-jakościowej oraz dbałości o doświadczenia naszych gości. Bacznie obserwujemy zmiany w trendach podróżnych, którzy zamiast długich, dwutygodniowych urlopów coraz częściej wybierają weekendowe, miejskie wyjazdy, racjonalizując w ten sposób swoje wydatki. Nieustannie doskonalimy naszą ofertę, unowocześniamy nasze działania i otwieramy hotele w nowych, atrakcyjnych lokalizacjach. To przekłada się na większe zainteresowanie hotelami oferującymi komfort, prostotę oraz wygodę w rozsądnej cenie. „Smart simplicity” jest jedną z naszych podstawowych wartości i dotychczasowe doświadczenia pokazują słuszny kierunek dla rozwoju sieci w Polsce – podsumowuje.

Dialog z branżą retail

2023 rok był wyjątkowy dla sieci także ze względu na otwarcie się na bliską współpracę z branżą retail. Znana europejska sieć hotelowa chce otwierać swoje obiekty nie tylko w tak oczywistych miejscach jak centra miast, sąsiedztwo popularnych atrakcji turystycznych i dużych ośrodków konferencyjno-targowych, lecz także przy i w obrębie centrów oraz galerii handlowych. Swoje zainteresowanie projektami typu mixed-use wyraziła między innymi, biorąc udział w wiosennej i jesiennej edycji największego w Polsce i regionie CEE spotkania rynku centrów handlowych – Shopping Center Forum. B&B Hotels Polska jest również członkiem Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Dbałość o zrównoważony rozwój

 Warto wspomnieć, że w tym roku sieć rozbudowała swoje portfolio nie tylko o tradycyjne B&B Hotele. Kontynuując zapoczątkowaną kilka lat temu współpracę z pasieką we wsi Marcyporęba w Małopolsce B&B Hotels Polska do 13 powiększyła liczbę swoich hoteli dla pszczół, które codziennie przyczyniają się do ochrony środowiska, zapylając lokalne rośliny.

Sieć ta angażuje się w zrównoważony rozwój nie tylko na poziomie ekologicznym,  lecz także ekonomicznym i społecznym. W kwietniu 2023 r. przystąpiła do programu To Good To Go, włączając się tym samym do walki przeciwko marnowaniu żywności, będącemu jednym z największych globalnych wyzwań środowiskowych, z jakimi przychodzi nam się mierzyć. Niesprzedane hotelowym gościom pełnowartościowe posiłki śniadaniowe nie lądują w koszu, lecz są oferowane po niższej cenie szerszej społeczności, mając szansę trafić do konsumenta i nie stać się odpadem.