Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce

Aktualności

Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce

Liczba rezerwacji i wyjazdów wakacyjnych w różne regiony Polski stale rośnie. Polacy zarezerwowali o blisko 20% więcej  noclegów w polskich hotelach niż w analogicznym okresie ubiegłego sezonu. Polacy wybierają spersonalizowaną ofertę, w której stawiają na: bogate menu gastronomiczne, dostępność parkingu, SPA, atrakcje dla dzieci oraz nocleg razem ze swoim pupilem  –  dane z raportu Rezerwuj Sprytnie.

Polacy coraz chętniej stawiają na wypoczynek w Polsce, a liczba rezerwacji, pomimo wysokiej inflacji, stale rośnie. Z danych raportu “Rezerwuj Sprytnie” wynika, że od 01.06.2020 do 31.05.2023  w polskich hotelach 3*, 4* i 5* dokonano ponad 1.2 mln rezerwacji bezpośrednich. Liczba rezerwacji w okresie wakacyjnym, dokonanych przez strony www hoteli w porównaniu do 2022 r.  wzrosła o 18,32%.

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), wakacyjny wypoczynek poza domem planuje 65% Polaków, z czego dwie trzecie planuje wakacje w kraju. Polacy cenią sobie wygodę oraz elastyczną ofertę dopasowaną do swoich potrzeb. Dlatego podczas rezerwacji bezpośrednio na stronach hoteli zwracają dużą uwagę na gwarantowane dodatkowe usługi, takie jak: dostępność animacji dla dzieci, nocleg razem ze swoim pupilem, masaże czy zabiegi pielęgnacyjne. Na podstawie danych, zebranych od regularnie wypoczywających Polaków, zawartych w raporcie  “Rezerwuj Sprytnie”, przygotowano listę TOP 5 istotnych dodatków oferowanych przez polskie hotele. Najbardziej popularnymi są: dostępność parkingu (159 tys. osób), oferta śniadaniowa (95 tys. osób) i obiadokolacji (56 tys. osób), SPA (35 tys. osób) oraz możliwość noclegu razem ze swoim zwierzakiem (28 tys. osób).

Warto tutaj podkreślić, że przy bezpośrednim kontakcie z hotelem można te usługi dowolnie łączyć w personalizowane pakiety. W ofertach noclegowych można znaleźć pakiety, w których za psa nic nie zapłacimy i będzie on mile widziany. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na wyjazd z pupilem i co za tym idzie – hotele są gotowe na przyjęcie takich gości. A w zestawach powitalnych czekają niespodzianki dla pupila, jak np.: miska dla psa/kota czy różne przysmaki.

Wakacje to czas na reset, odskocznia od codziennych obowiązków, czas dla siebie w komfortowych warunkach – mówi Elżbieta Lendo – prezes sieci Polskie Hotele Niezależne. Ważne  jest więc, by odpoczynek w wymarzonym miejscu skrojony był na miarę naszych indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego warto wiedzieć, że rezerwacja dokonana bezpośrednio na stronie www hotelu  gwarantuje nam najlepsze dopasowanie oferty do naszych wymagań. Jeśli na stronie www hotelu nie udało się odnaleźć idealnej oferty wówczas warto skontaktować się z hotelem telefonicznie lub mailowo.  Nie bójmy się negocjować i pytać o rzeczy, które dadzą nam pełnię relaksu i wytchnienia. Taka rozmowa i dopasowanie oferty do swoich wymagań  gwarantuje nam udany i opłacalny wypoczynek. 

Hotele, oprócz pobytowych bonusów, często oferują też dodatkowe atrakcje, takie jak animacje dla dzieci, warsztaty plastyczne, wizyty w spa i wiele innych. Dla wielu rodziców ważne jest, by odpoczywając w wymarzonym miejscu nie musieć martwić się organizacją dodatkowych zajęć dla swoich pociech. W wielu miejscach pracownik hotelu zawsze doradzi z jakich atrakcji warto skorzystać na miejscu i gdzie szukać dodatkowych rozrywek turystycznych. Wszystkiego tego możemy się jednak dowiedzieć wyłącznie na stronie www hotelu lub rozmawiając bezpośrednio z recepcją hotelu. 

Polskie hotele często stawiają na elastyczność rezerwacji – pobyt można modyfikować, jeżeli tylko zajdzie taka potrzeba. Patrząc na nasze dane mogę potwierdzić, że mamy jeszcze sporo wolnych miejsc hotelowych, które nie zawsze są dostępne w przeglądarkach noclegowych. Warto też dodać, że rezerwując sprytnie, zgodnie z hasłem tegorocznej kampanii, oraz decydując się na wakacje w kraju wspieramy także gospodarkę i pokazujemy dzieciom piękno nieznanych im na co dzień obszarów Polski – dodaje.

“Rezerwuj sprytnie” to nie tylko hasło tegorocznej kampanii edukacyjnej branży turystycznej. Jak podaje POT, Polacy zdecydowanie wolą spędzać wakacje i wypoczywać w towarzystwie bliskich. Aż 88% deklaruje, że na główny wyjazd wypoczynkowy w kraju wybierze się w towarzystwie innych osób. W większości przypadków będzie to rodzina z dziećmi (33%) oraz partner/partnerka (32%), a następnie znajomi i przyjaciele (11%).

Źródło: Profitroom