Marketing doznań w branży HoReCa

Aktualności

Marketing doznań w branży HoReCa

W ślad za najnowszymi trendami, tematem przewodnim targów HORECA® i ENOEXPO®, które odbędą się już 6-8 listopada 2024 w EXPO Kraków będzie szeroko pojęta sensoryka. Podczas paneli dyskusyjnych i prelekcji na scenie głównej uczestnicy dowiedzą się jak poprzez zapach, muzykę, odpowiednio zaprojektowane wnętrza oraz digital signage budować pozytywny wizerunek i wyjątkową atmosferę swojego obiektu, co przełoży się na zadowolenie gości oraz wyniki biznesowe. Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Wiedzą podzielą się eksperci prowadzący kampanie sensoryczne dla światowych marek: Aleksandra Potrykus – Wiceprezes Mood Media na region Europy Środkowo-Wschodniej, uznana liderka w branży muzycznej i mediowej; Paweł Jakubowski – Creative Technology Director w omnidigital.pl, ekspert ds. transformacji cyfrowej i Phygital w sektorze detalicznym; Marta Siembab – senselier, ekspert w obszarze wdrażania zapachu jako narzędzia biznesowego oraz dr Joanna Chłopicka z Uniwersytetu Jagiellońskiego, która w rozmowie o neurogastronomii, czyli fascynującej, nowej interdyscyplinarnej dziedzinie nauki łączącej antropologię, neurologię, psychologię, biochemię, bromatologię, biologię molekularną opowie jak odczuwamy smak pod wpływem różnych bodźców np. muzyki, światła czy rodzaju naczyń. Słuchacze znajdą odpowiedź na pytanie czy nasz nastrój wpływa na zmianę naszych preferencji smakowych oraz jakim wsparciem może być neurogastronomia dla konceptów restauracyjnych.

Sukces zaprojektowany. Jak psychologia i architektura wnętrz kształtują doświadczenie Gości

W prelekcji z cyklu „Doznania zmysłowe w HoReCa – o wnętrzach” Katarzyna Jędruszczak -przedsiębiorca, psycholog z dyplomem MBA i po specjalizacji HR, certyfikowany coach, homestager i… hotelowy Sherlock Holmes od 18 lat związana z marką Hotele Plus jako trener i audytor HoReCa opowie o psychologii zapachu a lojalności Gości, designie sprzyjającym relaksowi i wydajności oraz o tym jak kolor kontroluje nastrój i jak wywierać wpływ przy pomocy światła. Zaproszenie do współpracy przyjęły także znane w branży architektki wnętrz. Monika Sałata przedstawi analizę procesu projektowego kawiarni Café La Mer w Kołobrzegu z kawą speciality w kontekście spójności założeń projektu wnętrza z marką produktu. Natomiast Martina Weiser na przykładzie pierwszego wegańskiego hotelu w Polsce zainspiruje do tworzenia innowacyjnych konceptów hotelowych, ale także pokaże jak architektura może być strategicznym narzędziem w budowaniu tożsamości hotelu, który wyróżni się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Prelekcje dla świeżych w branży, ważne debaty i ostre dyskusje

W programie targów znajdą się pozycje ciekawe dla inwestorów wchodzących w branżę HoReCa na temat „Bezpieczny wynajem lokalu pod gastronomię – jak uniknąć pułapek przed podpisaniem umowy” czy dyskusja z udziałem Adriany Wójcikowskiej – krakowskiej szefowej kuchni, właścicielki Vamos o tym jak wykreować nowy koncept gastro, który odniesie sukces rynkowy, jak przetrwać pierwszy rok działalności, jakie są trendy na rynku gastro i czego potrzebuje aktualnie gość. Osoby od lat działające w biznesie pogłębią swoją wiedzę w zakresie marketingu czy optymalizacji kosztów w ramach szkoleń, m.in. „Efektywny system premiowy dla kuchni, baru oraz obsługi – jak motywować i nagradzać?” oraz „Jak zwiększyć rentowność w gastronomii”. Winiarzy zainteresuje konferencja o winie w polskim prawodawstwie, prelekcja o fałszerstwach w świecie wina, a sektor gastronomii i wina przyciągnie dyskusja z Marianem Wiktorskim – Dyr. Handlowym Winnicy Dom Charbielin o winie w restauracji, czyli jak zadbać o właściwą, owocną i trwałą relację na linii restaurator – dostawca wina, kto powinien decydować o wyborze win i dostawców wina w restauracji oraz jak przekonywać restauratorów do wprowadzenia na stałe polskiego wina do karty.

Kawa i …coś do kawy

Kolejny rok z rzędu Kawowe Mistrzostwa Polski organizowane przez SCA Poland zawitają do Krakowa, tym razem w jeszcze szerszym wydaniu. Na dwóch scenach odbędą się aż cztery konkurencje: Mistrzostwa Polski Roasters, Cup Tasters, Coffee in Good Spirits, czyli łączenie kawy z alkoholem oraz eliminacje do Mistrzostw Polski Brewers Cup, polegających na parzeniu kawy metodami przelewowymi. To łącznie blisko setka uczestniczek i uczestników walczących o tytuł mistrzowski oraz możliwość reprezentowania Polski na przyszłorocznych Mistrzostwach Świata. Podczas trzech dni targów, codziennie na scenach odbędą się starty rund eliminacyjnych oraz finały. Ponadto przez trzy dni targów w specjalnej Strefie Edukacji SCA Poland odbędą się wykłady i warsztaty związane z kawą oraz szeroko pojętą sensoryką.

Wstęp na targi jest bezpłatny dla gości branżowych pod warunkiem rejestracji online do 05.11.2024 na stronach: www.horeca.krakow.pl lub www.enoexpo.krakow.pl.

Program targów jest dostępny tutaj: https://horeca.krakow.pl/dla-zwiedzajacych/informacje-praktyczne/program-targow

Natomiast informacje praktyczne dla gości: https://horeca.krakow.pl/dla-zwiedzajacych/informacje-praktyczne