Przerwa kawowa to wyczekiwany przez wszystkich moment organizowanych wydarzeń w hotelach i centrach konferencyjnych. Służy nie tylko naładowaniu energii, odprężeniu się, ale także sprzyja nawiązywaniu kontaktów towarzyskich.
Oferta skrojona na miarę potrzeb
Największą zaletą przerw kawowych jest możliwość naładowania baterii i pobudzenia organizmu do dalszego wysiłku. Ale nie tylko, przerwy kawowe dają także możliwość nawiązania bliższych relacji pomiędzy uczestnikami spotkania, dyskusji i wymiany kontaktów. Czas jej trwania w dużej mierze uzależniony jest od tematyki, branży i czasu trwania konferencji. Standardowe pakiety konferencyjne odchodzą w zapomnienie. Według specjalistów z branży MICE, większość pakietów jest tworzona indywidualnie pod konkretne potrzeby organizatora i uczestników planowanego wydarzenia. –W naszym hotelu posiadamy kilka rodzajów przerw kawowych, żeby każdy mógł wybrać idealną dla siebie opcję. Naszą najnowszą propozycją jest „Oferta Krakowska”, która jest dedykowana do osób chcących zagłębić się w krakowskie obyczaje i smaki – cieszy się ona sporym powodzeniem wśród turystów zagranicznych. Posiadamy również tzw. opcję energetyczną, której celem jest orzeźwienie i dodanie energii często przy długich konferencjach – mówi Piotr Kocimski, Food&Beverage Manager w Hilton Garden Inn Kraków Airport.
Trend personalizacji oferty konferencyjnej i związanymi z nią przerwami kawowymi, widoczny jest nie tylko w serwowanym menu, ale także w stronie wizualnej. Dużym zainteresowaniem cieszą się tematyczne przerwy kawowe, które swoim menu, a przede wszystkim estetyką, nawiązują do konkretnego tematu konferencji/wydarzenia lub działalności firmy. Dlatego hotele coraz częściej decydują się na współpracę z dekoratorami wnętrz i florystami, oraz na dość oryginalne formy serwowania dań, gdyż je się także oczami. Uczestnikom konferencji zależy również na spersonalizowanych upominkach, które odpowiednio dobrane, mogą sprawić, że klient na długo będzie pamiętał o wydarzeniu i danym obiekcie – może być to specjalnie skomponowana mieszanka herbat, kawy lub ręcznie wyrabiane słodycze.
Kawa i nie tylko
Kawa jest jedną z najpopularniejszych używek na świecie. Według danych Ministerstwa Skarbu Państwa z 2015 r., spożycie kawy w Polsce wzrosło o 80% w ciągu ostatniej dekady. Stale zwiększa się także świadomość konsumencka. Zmieniają się trendy – zamiast mielonej i rozpuszczalnej, Polacy chętniej sięgają po kawę ziarnistą lub w kapsułkach – do przygotowania w ekspresie. Trend ten można zauważyć także podczas przerw kawowych, branża Horeca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, proponując alternatywne sposoby parzenia kawy i różnorodne odmiany smakowe. Jej ilość należy dostosować do długości konferencji, pory dnia i narodowości, np. Skandynawowie spożywają jej najwięcej.
Dobrym zamiennikiem kawy może być zielona herbata. Napój również zawiera kofeinę, która pobudza organizm do działania. Dodatkowo, dzięki obecności taniny, która łagodzi pobudzające działanie teiny i kofeiny, uspokaja i wprowadza człowieka w przyjemny stan, pozwalając jednocześnie na zachowanie czujności umysłu. Żeby wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji warto także, wprowadzić w zależności od sezonu, herbaty smakowe, gorącą czekoladę, lub pobudzającą yerba mate. W okresie wakacyjnym, postawić na: domowe lemoniady, lekkie smoothies na bazie owoców i jogurtu oraz np. orzeźwiający kwas chlebowy.
Moda na zdrowie
Uczestnicy szkoleń, konferencji i wykładów spędzają długie godziny na słuchaniu i przetwarzaniu wielu informacji, co wymaga od nich pełnego skupienia i koncentracji. Dlatego istotne jest, żeby menu serwowane podczas przerw kawowych dawało zastrzyk energii i odpowiednich substancji odżywczych. Obecnie zdecydowanie większą uwagę przykłada się do menu przerw kawowych, jakości poszczególnych produktów oraz ich pochodzenia i kaloryczności. Warto wzbogacić ofertę o naturalne, ekologiczne produkty, słodycze zastąpić owocami i batonami energetycznymi, przygotowywanymi na bazie miodu i orzechów. Orzechy włoskie, to najlepsza przekąska dla mózgu, zawarta w nich witamina E korzystnie wpływa na koncentrację. Bardzo popularne staje się również dodawanie do oferty koktajli warzywnych z bogatym w wapń i witaminę C jarmużem oraz deserów z nasionami chia, bogatymi w tłuszcze Omega 3, które wpływają korzystnie na pracę mózgu. Regularne spożywanie tych produktów poprawi nie tylko samopoczucie, ale podniesie zdolność do koncentracji. – Polacy przykładają coraz większą wagę, do tego jak i co jedzą. Dużą popularnością cieszą się produkty BIO i EKO. Uzupełniliśmy naszą ofertę o niestandardowe propozycje. W menu znajdują się smakowe lemoniady, smoothies z płatkami owsianymi, orzechami i szałwią hiszpańską, czy komosą ryżową. Nie odchodzimy jednak całkowicie od tradycji, a tego przykładem może być przerwa kawowa w klimacie angielskiego tea room’u, podczas której serwujemy domowe wypieki, torty, aromatyczne herbaty i naleśniki z tradycyjnymi konfiturami – wymienia Miłosz Kowalski, szef kuchni restauracji Hilton Garden Inn Kraków Airport.