30 lat AmRest. Spółka notuje trend wzrostowy w swoim jubileuszowym roku

Aktualności

30 lat AmRest. Spółka notuje trend wzrostowy w swoim jubileuszowym roku

Grupa AmRest, europejski multi-brandowy operator restauracji franczyzowych, świętuje swoje 30-lecie notując wzrost sprzedaży w tym ważnym w historii firmy roku. Spółka podkreśla, że dalszy rozwój jest ściśle związany z technologią, która to będzie oferować jeszcze bardziej spersonalizowane narzędzia oraz możliwości dla klientów, zarówno w restauracjach, jak i w opcjach na wynos czy dostawie.

Działalność AmRest rozpoczęła się w 1993 roku, gdy firma otworzyła swoją pierwszą restaurację Pizza Hut na wrocławskim Rynku. Od tamtej pory Spółka stała się wiodącym, europejskim multi-brandowym operatorem restauracji działającym w 21 krajach, serwując setki milionów posiłków każdego roku oraz tworząc tysiące miejsc pracy. Na rozwoju AmRest skorzystali także jej wieloletni partnerzy biznesowi, którzy przez ten okres sukcesywnie zwiększali zatrudnienie oraz skalę swojej działalności.

Wraz z upływem lat, firma kształtowała doświadczenie klienta poprzez inteligentne wykorzystanie innowacji w obszarze zamówień, w tym kioski i aplikacje mobilne oraz możliwości odbioru na miejscu (click & eat) czy kanał delivery. W rezultacie, w 2023 roku, sprzedaż generowana za pośrednictwem kanałów cyfrowych była wyższa niż ta pochodząca z innych punktów sprzedaży. Solidna pozycja firmy w obszarze innowacji cyfrowych znacząco przyczyniła się do wzrostu efektywności, co z kolei wpłynęło na pozytywne wyniki finansowe.

W trzecim kwartale 2023 roku kontynuowała solidny wzrost, osiągając skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 632,8 mln EUR, o 11,6% więcej niż w tym samym okresie 2022 roku. Z kolei EBITDA Grupy wyniosła 110,9 mln EUR w Q3’23 i była o 16,5% wyższa niż rok wcześniej. Ponadto, liczba lokali wzrosła o 20, co obecnie daje 2143 restauracje w portfolio Grupy. Wzrost ten został doceniony przez inwestorów – w 2023 roku kapitalizacja Spółki przekroczyła 1 bilion EUR.

Nasz przepis na sukces pozostaje niezmienny odkąd otworzyliśmy pierwszą restaurację: zdobywamy serca gości dzięki doskonałości operacyjnej, atrakcyjnej cenowo ofercie, a także pełnym pasji AmRestowiczom, którzy zapewniają doskonałą obsługę naszych restauracjach – powiedział José Parés, Przewodniczący Rady Dyrektorów AmRest. – Jednakże, sposób, w jaki realizujemy naszą misję, znacząco ewoluował w ostatnich latach i wciąż będzie się zmieniać. Dążymy do przewidywania i zaspokajania zmieniających się preferencji konsumentów, jednocześnie pomagamy naszym utalentowanym pracownikom rozwijać nowe umiejętności. Nieustannie wdrażamy też nowe technologie oferujące jeszcze lepsze doświadczenia dla odwiedzających nasze restauracje gości. Ostatnie lata potwierdziły solidność i odporność modelu biznesowego AmRest, zwłaszcza gdy musieliśmy stawić czoła licznym wyzwaniom w branży. Dziś świętujemy naszą 30. rocznicę wykazując przy tym ogromną pasję oraz zaangażowanie do dalszego zyskownego i zrównoważonego rozwoju biznesu – dodał José Parés.

Przez ostatnie 30 lat AmRest zbudował silną międzynarodową pozycję, prowadząc obecnie 2143 restauracje w krajach Europy i Azji. Polska, łącznie z ponad 600 restauracjami pod szyldem KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King, jest największym rynkiem Spółki, odpowiadającym za 29% całego portfolio.

Od franczyzobiorcy do franczyzodawcy

Kluczowym czynnikiem rozwoju AmRest była ewolucja od franczyzobiorcy – znanych sieci takich jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King – do franczyzodawcy takich marek jak La Tagliatella, Sushi Shop, Pizza Hut, Blue Frog. Obecnie Grupa współpracuje z ponad 170 partnerami franczyzowymi. AmRest uważa, że silne, zróżnicowane portfolio marek, sieć franczyzowa, ale też dobrze zintegrowany system dostaw czy innowacyjne rozwiązania cyfrowe w zakresie obsługi i dostawy, są kluczowe dla tworzenia trwałej wartości dla wszystkich interesariuszy, zapewniając długoterminowy wzrost.

Rozwój talentów

Model biznesowy AmRest opiera się na zespole o doskonałych umiejętnościach przywódczych, który odpowiada za rozwój poszczególnych marek. Aby osiągnąć ten cel, firma stara się przyciągać uzdolnione osoby z lokalnych społeczności, w pobliżu których prowadzi swoje restauracje. W 1993 roku AmRest liczył 60 pracowników, dziś liczba przekracza 45 tysięcy. W Polsce firma zatrudnia obecnie ponad 17 tysięcy osób.

Wpływ rozwoju AmRest wykracza daleko poza restauracje, które Spółka prowadzi. Każde stanowisko pracy utworzone w AmRest generuje kolejne miejsca pracy u dostawców czy partnerów biznesowych współpracujących z firmą. Badania akademickie szacują, że pośrednio, powstanie jednego miejsca pracy w sektorze żywności i napojów, generuje od 2 do 4 dodatkowych miejsc pracy.