Starbucks w trosce o społeczeństwo

Aktualności

Starbucks w trosce o społeczeństwo

Wraz z końcem kwietnia zakończyła się globalna akcja marki Starbucks o nazwie Month of Good, której celem jest działanie na rzecz lokalnych społeczności. W tej edycji wsparcie od sieci kawiarni otrzymały polskie placówki służby zdrowia oraz osoby dotknięte ubóstwem. Nie zapomniano również o ochronie środowiska.

Warszawa i Gdańsk dla lekarzy

Warszawskie kawiarnie Starbucks wspierały Centralny Szpital Kliniczny na ul. Wołoskiej, a także tymczasowy szpital zlokalizowany na Stadionie Narodowym. Ze zorganizowanej przez zespół Starbucks zbiórki przekazano personelowi medycznemu przekąski, herbatę, kawę, wodę butelkowaną oraz chusteczki higieniczne. Szpital tymczasowy na Stadionie Narodowym otrzymał słodkie wsparcie dla lekarzy i pielęgniarek w postaci muffinek oraz kawy. Akcja zawitała także do Gdańska, gdzie wolontariusze rozdali w ciągu jednego dnia ponad 170 kaw pracownikom i dawcom Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

Poznań dla społeczności lokalnych

W Poznaniu wolontariusze Starbucks zbierali do specjalnych koszy środki higieniczne, a także żywność, które zostały przekazane podopiecznym fundacji Burego Misia. Zbiórka zorganizowana w okresie Wielkanocnym przyniosła niesamowite efekty. Dzięki zaangażowaniu i kreatywności Partnerów Starbucks powstały specjalnie ozdobione kosze dedykowane do zbierania darów. Kolorowe i różnorodne ozdoby i transparenty zachęcały gości do wzięcia udziału w zbiórce, co pomogło osiągnąć tak spektakularne efekty.

Dzięki działaniom Starbucks i zaangażowaniu w akcję partnerów sieci kawiarni, udało się także wysprzątać nadbrzeża Warty oraz parku na Szelągu. Podczas 1,5 km spaceru uczestnicy nie tylko cieszyli się świeżym powietrzem i przyjemną atmosferą, ale także zebrali 700 litrów śmieci!

W ramach rozmaitych inicjatyw wybieranych przez baristów według miejscowych potrzeb, Starbucks po raz kolejny mógł przyczynić się do poprawy jakości życia lokalnych społeczności i dać odrobinę wytchnienia osobom, które w okresie pandemii najbardziej tego potrzebują. Dzięki prostocie przekazu oraz pozytywnej atmosferze, akcja spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem i zaangażowała wielu darczyńców i wolontariuszy gotowych do niesienia pomocy.

Bycie obecnym w życiu lokalnych społeczności i wspieranie ich leży u podstaw naszej marki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako globalna firma mamy wpływ na działania naszych Gości i kształtowanie zachowań prospołecznych. Dlatego dajemy dobry przykład, tworząc inicjatywy mające na celu zarówno dbanie o środowisko, jak i wsparcie grup społecznych oraz zawodowych, które w danym momencie najbardziej tego potrzebują – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.