Poznaliśmy zwycięzców pierwszej edycji konkursu Wyzwanie Makro Chefa prowadzonego przez sieć hurtowni Makro Polska. Zdaniem jury najlepsze okazały się prace ze szkół w Żychlinie, Kluczborku oraz Wejherowie. Nagrody publiczności zdobyły natomiast zespoły z Bochni, Kluczborka i Nakła Śląskiego. W kwietniu br. rozpocznie się druga edycja konkursu.
W konkursie Wyzwanie Makro Chefa udział wzięło 20 szkół z całej Polski. Zadaniem konkursowym było przygotowanie autorskiej receptury na danie tradycyjne z wykorzystaniem produktów marki Makro Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego.
Jury postanowiło nagrodzić następujące szkoły:
1 miejsce: Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie – klasyczna polędwica podana na purée chrzanowo-jabłkowym z pierożkami nadziewanymi białą kaszą gryczaną, z sosem maślanym z migdałami, musem cebulowo-gruszkowym, burakami w sosie porzeczkowo-winnym i popcornem z kaszy gryczanej,
2 miejsce: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – comber z królika sous-vide z kulami z krupnioka na nutach chrzanu i jabłka z popcornem z kaszy gryczanej niepalonej,
3 miejsce: Niepubliczna Szkoła Rzemiosła w Wejherowie – staropolska panna podana w towarzystwie buraczanego kaszotto i chutney z gruszki oraz pierś z gęsi marynowana w miodzie, anyżu i soku z cytrusów.
Dodatkowo na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku odbyło się głosowanie na nagrodę publiczności. „Głosowanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, a rywalizacja była naprawdę zacięta – w ciągu tygodnia oddano blisko 19 tys. głosów! W związku z tym postanowiliśmy przyznać nie jedną, a trzy nagrody publiczności” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka konkursu. Wyniki prezentują się następująco:
1 miejsce z wynikiem 3 569 głosów: Zespół Szkół Nr 3 w Bochni im. ks. prof. Józefa Tischnera – troć z maślanką i chrzanem, burakiem, rukwią wodną, kaszą i miodem,
2 miejsce z wynikiem 2 848 głosów: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – comber z królika sous-vide z kulami z krupnioka na nutach chrzanu i jabłka z popcornem z kaszy gryczanej niepalonej,
3 miejsce z wynikiem 2 354 głosów: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nakle Śląskim – pierś z kaczki z kaszą gryczaną w ciemnym piwie.
Dla zwycięzców konkursu sieć hurtowni Makro Polska przygotowała nagrody: publikację w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży Makro Professional oraz bony na zakupy do Makro. Wszystkie zakwalifikowane do konkursu szkoły otrzymały również zestawy produktów spożywczych Makro Chef i środków czystości Makro Professional.
W kwietniu br. rozpocznie się również druga edycja konkursu. Tym razem zespoły reprezentujące zakwalifikowane szkoły będą miały za zadanie przygotować recepturę na danie street food z produktów marki Makro Chef i Makro Premium.
Zwycięzców wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy Makro Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w Makro Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji Makro w Warszawie), Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali Makro nr 1 w Warszawie) oraz Wojciech Harapkiewicz (szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju, ambasador marek własnych Makro Chef, Makro Premium i Makro Professional). Podobnie jak w pierwszej edycji, zostanie również przyznana nagroda publiczności poprzez głosowanie na Facebooku.
Konkurs Wyzwanie Makro Chefa prowadzony jest przez Makro Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.