Vademecum sommeliera wodnego na Mikserze Kulinarnym

Wydarzenia

Vademecum sommeliera wodnego na Mikserze Kulinarnym

19 grudnia 2017

Za nami ostatni Mikser Kulinarny w tym roku kalendarzowym. W spotkaniu edukacyjnym z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło ponad 240 osób z całej Polski. Tematem przewodnim były ryby w kontekście Świąt Bożego Narodzenia oraz tajniki pracy sommeliera wodnego.

Bezpłatne spotkanie edukacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy odbyło się 15 grudnia w Akademii Inspiracji Makro w Warszawie. Pokaz kulinarny poprowadzili Michał Grzywacz i Cezary Powała – szefowie kuchni pokazowej hali Makro nr 1 w Warszawie. Zaprezentowali oni roladkę z karpia z fondantem ziemniaczanym, mini warzywami, sosem piernikowym, suszem owocowym i kawiorem. Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów Polski Karp, opowiedział uczestnikom o hodowli karpia, natomiast Piotr Zych, starszy specjalista ds. ryb w MAKRO, zaprezentował różne ryby „na świąteczny stół”, techniki filetowania oraz sposoby na rozpoznanie świeżej ryby. Matias Glusman, sommelier wodny i ekspert Coca-Cola, opowiedział młodym adeptom sztuki kulinarnej m.in. o tym, co wpływa na smak wody oraz jak dobrać wodę do dania.

Po pokazie kulinarnym i prezentacjach na uczestników czekał test wiedzy. Na dwóch uczniów, którzy zdobyli najwyższy wynik, czeka nagroda – staż pod okiem Michała Grzywacza i Cezarego Powały w kuchni pokazowej hali Makro nr 1 w Warszawie.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska – prestiżowy, międzynarodowy przewodnik prezentujący najlepsze restauracje, hotele i produkty w Polsce oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii, który przygotowuje koszulki i bluzy dla uczestników Mikserów Kulinarnych oraz zdobywców staży. Partnerem spotkania byli: Polski Karp – Organizacja Producentów zrzeszająca gospodarstwa rybackie z całej Polski, które hodują karpia w tradycyjny sposób, przekazywany często z pokolenia na pokolenie oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez Makro Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).