Upfield wchodzi w segment roślinnych zamienników jaj

Producenci

Upfield wchodzi w segment roślinnych zamienników jaj

Firma Upfield nawiązała współpracę z czołowym producentem roślinnych zamienników jaj, największą w Wielkiej Brytanii wegańską marką piekarniczą. Inwestycja w rynek roślinnych zamienników jaj umacnia Upfield na pozycji światowego lidera w segmencie naturalnej, alternatywnej i zrównoważonej żywności pochodzenia roślinnego.

Partnerstwo daje możliwość rozwoju bardziej zrównoważonego, naturalnego systemu żywnościowego opartego na roślinach – transformacji, która jest częścią strategii obu firm. Upfield i OGGS® będą pracować nad rozwojem najbardziej popularnych produktów zamiennych dla jaj, wykorzystując globalną sieć dystrybucji detalicznej Upfield i kanał sprzedaży Upfield Professional – do szefów kuchni i restauracji. Dzięki współpracy z najbardziej nowoczesnym Centrum Nauk o Żywności (Food Science Centre) należącym do Upfield, partnerstwo pozwoli również na dalsze innowacyjne prace badawczo-rozwojowe w obszarze płynnych zamienników jaj i białek pochodzenia roślinnego.

Upfield i OGGS® łączą się we wspólnej strategii dostarczania naturalnych produktów pochodzenia roślinnego, które spełniają oczekiwania Konsumentów w zakresie smaku i wartości odżywczych. Dzięki ciągłym innowacjom z użyciem naturalnych składników, Konsumenci otrzymują dostęp do większej liczby produktów żywnościowych, które są wolne od alergenów i charakteryzują się bardziej zrównoważonym pochodzeniem. Faktem jest, że ocena cyklu życia (LCA, Life Cycle Assessment) roślinnych margaryn i produktów Upfield1 do smarowania wykazała o 70% mniejsze obciążenie dla klimatu, o dwie trzecie mniej ziemi wymaganej pod uprawy i o ponad połowę mniej zużywanej wody w porównaniu do nabiałowych odpowiedników tych roślinnych produktów. Natomiast roślinne alternatywy sera oferowane przez Upfield2 – w porównaniu do ich mlecznych odpowiedników – wywierają o połowę mniejszy wpływ na klimat, a ich uprawy zajmują mniej niż jedną trzecią ziemi uprawnej. OGGS® przeprowadził podobną ocenę LCA dla produktów Aquafaby i Scrambled OGGS®, których emisja Co2 okazała się niższa o ponad 70% w porównaniu do jaj kurzych, udowadniając tym samym, że roślinne zamienniki dla zwierzęcych odpowiedników są lepszym wyborem dla klimatu.

Nasza wizja ‘Lepszej przyszłości opartej na roślinach’ oznacza, że jesteśmy oddani idei zapewnienia konsumentom szeregu możliwości wypróbowania diety opartej na roślinach. Partnerstwo to pozwala nam rozwinąć nową kategorię białka pochodzenia roślinnego, oferować szerszy wachlarz możliwości i oczekiwać silnego, trwałego wzrostu. Znamy innowacyjną technologię, którą udoskonala OGGS® i jesteśmy podekscytowani, że możemy stać się jej częścią a także pomóc w rozwoju kategorii roślinnych alternatyw jaj poprzez połączenie naszego globalnego zasięgu i rosnącego sektora gastronomicznego –  mówi David Haines, Dyrektor Generalny Grupy Upfield.

Naszą misją jest wyeliminowanie z łańcucha produkcji żywności zbędnych produktów pochodzenia zwierzęcego, aby poprawić stan planety i dobrostan zwierząt. Oznacza to wyeliminowanie takich produktów, które nie przynoszą korzyści odżywczych, jak np. białko jaja w chlebie. Nasza oferta zapewnia Konsumentom smaczne roślinne zamienniki jaj a jednocześnie OGGS® po raz pierwszy może zaoferować gastronomii i producentom płynną alternatywę dla jaj, nie ograniczając przy tym innowacyjności – mówi Hannah Carter, założycielka i dyrektor generalny Alternative Foods.