Unilever Food Solutions ? nowe spojrzenie na markę

Newsy

Unilever Food Solutions ? nowe spojrzenie na markę

19 marca 2011

74 kraje, ponad 4700 Doradców Kulinarnych, 230 Szefów Kuchni z całego świata i pozycja lidera w segmencie sosów, zup, dressingów oraz herbat. Tak w dużym skrócie scharakteryzować można globalne zasoby Unilever Food Solutions.

Rok 2011 to dla firmy Unilever Food Solutions czas wprowadzenia na rynek nowej propozycji marki oraz publikacji pierwszego, globalnego raportu na temat oczekiwań klientów w stosunku do branży gastronomicznej.

Unilever Food Solutions w Polsce

Unilever Food Solutions w Polsce działa już od 19 lat, dostarczając rozwiązania dla gastronomii w postaci najwyższej jakości produktów. Jednak firma to nie tylko produkty, ale także Zespół. Najliczniejsza na rynku grupa Doradców Kulinarnych, rozwijająca się grupa Regionalnych Doradców Kulinarnych, odpowiedzialni za rozwój kategorii herbat doradcy Tea Team, doradcy dedykowani Cash & Carry oraz klientom sieciowym, specjaliści ds. hurtu oraz Zespół Telebiznesu. Wszyscy poprzez działania sprzedażowe, pokazy, programy i prezentacje kulinarne każdego dnia inspirują operatorów branży gastronomicznej.

Ścisła współpraca całego Zespołu wraz z klientami pozwoliła w 2010 roku osiągnąć, w czasie kryzysu, 7% wzrost wolumenu sprzedaży.

Inspiracja każdego dnia

Odświeżenie marki odzwierciedla nową wizję Unilever Food Solutions – inspiracja każdego dnia. Aby wdrożyć ją w życie, firma wprowadza na rynek profesjonalne poradniki – Usługi dla gastronomii w ramach kluczowych dla szefów kuchni obszarów działalności: Twoi goście, Twoja kuchnia i Twoje menu. Nowy wizerunek marki obejmuje również zmiany identyfikacji wizualnej. Modyfikacji uległo przede wszystkim logo firmy, które zachowując teraz większą spójność z logo detalicznym, zachowuje w pełni swą odrębność.

– To ekscytujący czas dla Unilever Food Solutions. Wprowadzenie nowej marki odzwierciedla naszą pasję i zaangażowanie w poszukiwanie rozwiązań spełniających wymagania gości, a także wspieranie naszych klientów produktami i inspirującymi pomysłami. Nasi eksperci, specjaliści ds. żywienia i kucharze wykorzystując nasze nowe usługi, będą jeszcze lepiej służyć pomocą szefom kuchni na całym świecie – powiedział Gaby Vreeken, prezes marketingu w firmie Unilever Food Solutions.

World Menu Report – świat restauracyjnego menu okiem konsumentów

Przeprowadzony w 8 krajach świata, w tym w Polsce, World Menu Report podkreśla rosnącą rolę branży gastronomicznej w zapewnianiu konsumentom większej przejrzystości informacji dotyczących dań, które zamawiają (wartość odżywcza, pochodzenie żywności itp.).

Raport wyraźnie pokazuje, że na całym świecie widoczne jest dążenie ludzi do prowadzenia zdrowszego trybu życia. Co za tym idzie, również do dokonywania bardziej świadomych wyborów w czasie stołowania się poza domem. Obecnie ilość dostarczanych informacji jest niewielka. To na branży gastronomicznej w dużej mierze spoczywa odpowiedzialność za wspólne wypracowanie rozwiązania tej sytuacji.

Piotr Wrotyński, Dyrektor Zarządzający Unilever Food Solutions na Polskę i kraje bałtyckie mówi: „Naszym priorytetem jest pomoc szefom kuchni w tworzeniu dla ich gości dań, które są nie tylko smaczne, ale również charakteryzują się wysoką jakością i są przede wszystkim zdrowe. Dzięki nowej propozycji marki Unilever Food Solutions, profesjonalnym produktom i usługom, zespołowi ekspertów i specjalistów ds. żywienia oraz prowadzeniu biznesu w sposób odpowiedzialny, jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji tej misji”.

Branża HoReCa w 2010 roku

Jak wynika z badań GFK Polonia  sytuacja na rynku gastronomicznym po kryzysowym roku 2009 stabilizuje się. W 2010 roku nie odnotowano dalszego spadku obrotów. Coraz więcej punktów umożliwia konsumentom płacenie kartą kredytową oraz składanie zamówień przez telefon lub internet.  Rośnie również liczba punktów posiadających ofertę na wynos. W ubiegłym roku, co piąty punkt HoReCa rozpoczął współpracę z nowym dostawcą, argumentując to względami ekonomicznymi oraz potrzebą poszerzenia asortymentu. W 2010 roku wzrosła liczba konsumentów korzystających z oferty punktów gastronomicznych: z 42% w 2009 roku do 46% w 2010, a średnia miesięcznych wydatków i wizyt pozostała bez zmian.

Trendy branży HoReCa na lata 2011-2012

„W oparciu o raporty firm badawczych oraz o obserwacje trendów w sprzedaży naszych największych dystrybutorów można założyć, że po 2 latach spadków (2009-2010) na poziomie 3-4% rynek HoReCa ustabilizuje się. Możliwy jest również wzrost o 1-2% w 2011 r. o ile nie pojawi się nowy kryzys finansowy, jak ten z 2008 roku, którego skutki szybko odczuła branża HoReCa na całym świecie, w 2012 roku przewidujemy, że możliwy będzie 5% wzrost sprzedaży” – komentuje Piotr Wrotyński, Dyrektor Zarządzający Unilever Food Solutions na Polskę i kraje bałtyckie.

„Niewątpliwie największy wpływ na rozwój branży HoReCa będzie miała dynamika wzrostu dochodów naszego społeczeństwa, a szczególnie tzw. dochodu rozporządzalnego (środków dostępnych po opłaceniu wszystkich niezbędnych rachunków i zobowiązań). Drugim ważnym czynnikiem będzie tempo zmian nawyków żywieniowych. Dość szybko rośnie grupa młodych konsumentów w wieku 25-35 lat, wśród której obserwuje się największą skłonność do jadania poza domem” – dodaje Piotr Wrotyński, Dyrektor Zarządzający Unilever Food Solutions na Polskę i kraje bałtyckie.

Kim jesteśmy

Na całym świecie pomagamy szefom kuchni i operatorom lokali różnej wielkości usprawnić pracę w kuchni – bez rezygnacji ze smaku czy kreatywności. Nasze profesjonalne produkty pod znanymi i lubianymi markami: Knorr, Hellmann’s czy Lipton wykorzystywane są w kuchniach w 74 krajach świata.

W branży spożywczej działamy już od 1880 r. Sami jesteśmy szefami kuchni. Rozumiemy kluczową potrzebę zachowania równowagi między chęcią zachwycenia gości a generowaniem zysku. Wiemy również, jak sprawić, aby Twoje menu było jeszcze bardziej świeże i ekscytujące, dostosowane do zmieniających się gustów gości.