Udane Walentynki i dla hotelarzy. Wzrost rezerwacji o 65%

Aktualności

Udane Walentynki i dla hotelarzy. Wzrost rezerwacji o 65%

Tegoroczne Walentynki przypadają w piątek, co sprzyja przedłużonym, weekendowym wyjazdom. Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych na ten sezon wzrosła aż o 65% względem 2024 r. Największą popularnością cieszą się Mazury, a także Trójmiasto.

Więcej Polaków spędzi Walentynki poza domem

Zapowiada się, że weekend walentynkowy w 2025 roku będzie dla hotelarzy bardzo udany. Okazuje się, że liczba dokonanych rezerwacji wzrosła aż o 65% względem ubiegłego roku (dla porównania: w poprzednim sezonie wzrost był niewielki i wynosił 0,3%). Odsetek ten może być jeszcze większy, ponieważ część par zdecyduje się na romantyczny wyjazd w ostatniej chwili.

Zgodnie z przewidywaniami, największą popularnością cieszą się rezerwacje w konfiguracji 2+0 (dwie osoby dorosłe). Według danych Profitroom ten rodzaj rezerwacji odnotował wzrost o 22% w porównaniu do poprzedniego roku. Nieco częściej organizowane są także wyjazdy w stylu „double-date” – liczba zarezerwowanych miejsc noclegowych dla czterech osób dorosłych była wyższa o 8% niż przed rokiem. Rezerwacje są dokonywane w zdecydowanej większości na cały długi weekend (14-16.02.2025) – goście spędzą zatem w hotelach dwie noce. Ponadto, najczęściej korzystają z pakietów walentynkowych, na które składają się Spa, kolacje degustacyjne, pokoje z jacuzzi czy masaże.

Ile w tym roku wydamy na Walentynki? Za pakiet dla dwóch osób (obejmujący poza noclegami często m.in. romantyczną kolację, śniadanie i powitalne wino) Polacy zapłacą średnio 2019 zł. Co ciekawe, cena ta jest nieco niższa względem 2024 roku, kiedy to średnia wartość rezerwacji wynosiła 2539 zł.

Które regiony Polski sprzyjają zakochanym?

Najwięcej osób podróżujących planuje spędzić Walentynki poza szlakiem, z dala od popularnych destynacji. Wpisuje się to w jeden z najsilniej rozwijających się aktualnie trendów turystycznych. Podróżnicy chcą odkrywać zupełnie nowe, mało poznane miejsca, jednocześnie unikając tłumu turystów. Przykładem takiej nieoczywistej lokalizacji są popularne w tym roku Pałuki, mieszczące się w południowej części województwa kujawsko-pomorskiego.

Spośród wszystkich regionów, najwięcej rezerwacji jest dokonywanych na Mazowszu i Mazurach, przy czym to ta druga lokalizacja zaliczyła największy wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Zakochani chętnie decydują się także na walentynkowy weekend w Trójmieście, Sudetach i na Pomorzu Zachodnim.

Walentynkowe wypady często mają formę krótkiego wyjazdu, dlatego pary wybierają miejsca stosunkowo blisko domu. Nic więc dziwnego, że wśród mieszkańców Warszawy i Trójmiasta rekordy popularności biją Mazury – malownicze i idealne na romantyczną ucieczkę – mówi Agata Pielacha-Janiec, Dyrektor Regionalna w Profitroom.

A co z miastami? Pod względem liczby rezerwacji pierwsza piątka nie zaskakuje – znalazły się w niej Trójmiasto, Wrocław, Warszawa, Poznań i Kraków.

To będą udane Walentynki i dla hotelarzy, i dla gości

Wzrost walentynkowych rezerwacji o 65% to bardzo dobra informacja dla całej branży hotelowej. Choć goście są najbardziej zainteresowani wyjazdem na Mazury, Mazowsze lub poza główny szlak, duże zróżnicowanie preferencji w zakresie lokalizacji pozwala na osiąganie dobrych wyników również w innych regionach. Jednak jak wskazuje Emil Wdowski, Zastępca Dyrektora Hotelu Warszawianka, zależy to w dużej mierze od oferty przygotowanej przez hotelarzy.

Gdy Walentynki wypadają w okolicach weekendu, obserwujemy wyraźny wzrost i kumulację rezerwacji w jednym terminie. To idealna okazja na romantyczny wyjazd, ale dla hotelarzy oznacza to także wyzwanie – muszą nieustannie zaskakiwać gości, dbając o każdy detal, od wystroju sali, przez program rozrywkowy aż do oferty kulinarnej. Powielanie pomysłów nie wystarczy, ponieważ klienci oczekują nowych, wyjątkowych doświadczeń –  mówi Emil Wdowski, z-a dyrektora hotelu Warszawianka. Dlatego hotele stale udoskonalają swoje propozycje. My wyróżniamy się nie tylko ofertą walentynkową skierowaną do rodzin z dziećmi, która cieszy się dużym zainteresowaniem, ale także dbałością o unikalne atrakcje – od kolacji bufetowych z live-cookingiem, przez koncerty na żywo, po różnorodne pokazy artystyczne – dodaje.

Podsumowanie

Wzrost rezerwacji w wielu regionach pokazuje, że Walentynki stają się dla Polaków doskonałą okazją do krótkich wyjazdów i korzystania z ofert hotelowych. Sprzyjający układ kalendarza w tym roku dodatkowo wzmocnił ten trend, a hotele, odpowiadając na rosnące oczekiwania gości, coraz mocniej stawiają na urozmaicone pakiety i atrakcje.

źródło: Profitroom

oprac. H. Handkowska