Starbucks – rewolucyjna oferta napojów Frappuccino

Newsy

Starbucks – rewolucyjna oferta napojów Frappuccino

16 maja 2011

Z początkiem maja 2011 roku Starbucks wprowadził w swoich kawiarniach nową, rewolucyjną ofertę napojów miksowanych z lodem, Frappuccino®. Już teraz każdy klient może skomponować swoje własne Frappuccino stosownie do swoich gustów i potrzeb, wybierając m.in. rodzaj mleka, intensywność kawy czy smak napoju. Dodatkowo, w maju oraz czerwcu goście Starbucks mogą skosztować wyjątkowej kawy specjalnej Bali, charakteryzującej się intensywnym smakiem i aromatem.

Koncepcja stworzenia napoju Starbucks Frappuccino® została opracowana 16 lat temu przez jednego z baristów kawiarni w Santa Monica w Kalifornii. Na specjalne życzenie klientów partnerzy przygotowywali orzeźwiające napoje miksowane z lodem na bazie mrożonych napojów kawowych takich jak Caffe Latte czy Caffe Mocha. Ta nowa oferta cieszyła się tak ogromną popularnością, że wkrótce została zaadaptowana przez dziesięć innych kawiarni Starbucks w Kalifornii. Napój Starbucks Frappuccino® został oficjalnie wprowadzony do sprzedaży na terenie całych Stanów Zjednoczonych w 1995 roku. Obecnie jest on jednym z czołowych produktów firmy, rozpoznawanym i lubianym przez klientów Starbucks na całym świecie.

W roku 2011, w którym firma świętuje swoje 40. urodziny, Starbucks zdecydował się na rozszerzenie oferty napojów Frappuccino® w taki sposób, aby umożliwić klientom tworzenie własnych kompozycji składników stosownie do ich gustów i potrzeb. Przygotowując swoje Frappuccino, goście mogą wybrać rodzaj mleka, intensywność kawy, bazę napoju oraz dodatki takie jak syrop smakowy, bitą śmietanę czy polewę. Z myślą zwłaszcza o osobach cierpiących na nietolerancję laktozy lub niespożywających produktów pochodzenia zwierzęcego wprowadziliśmy możliwość wyboru mleka sojowego. Przykładem napoju na bazie tego typu mleka jest pyszne Soy Strawberries & Cream Frappuccino® podawane z syropem truskawkowym. Miłośnikom intensywnych napojów kawowych szczególnie polecamy Extra Coffee Caramel Frappuccino® wzmocnione dodatkową porcją kawy oraz pokryte gęstą bitą śmietaną i słodką polewą karmelową. Starbucks nie zapomniał również o osobach dbających o linię. Przykładem napoju kawowego o obniżonej wartości kalorycznej, a jednocześnie słodkiego, jest Mocha Light Frappuccino® przygotowywane na bazie odtłuszczonego mleka i podawane z syropem mocha.

„Wprowadzenie w naszych kawiarniach nowej oferty Frappuccino®, przygotowywanego według życzenia klienta, to dla nas prawdziwa rewolucja. Starbucks, jako pierwsza sieć kawiarni na świecie, umożliwia swoim gościom tworzenie dowolnych kombinacji wybranych składników w celu uzyskania jedynego w swoim rodzaju napoju miksowanego z lodem. Nasi partnerzy mogą stworzyć tysiące takich kombinacji i chętnie doradzą oraz pomogą każdemu krok po kroku skomponować swoje ulubione Frappuccino. Zachęcamy wszystkich do spróbowania zarówno proponowanych przez nas napojów, jak i eksperymentowania z łączeniem rozmaitych składników” – powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Oprócz nowej oferty orzeźwiających napojów Frappuccino® Starbucks przygotował dla swoich gości jeszcze jedną niespodziankę w postaci kawy ziarnistej Bali. Do jej przygotowania wykorzystuje się ziarna uprawiane na niewielkich plantacjach położonych na zielonych wzgórzach pięknej indonezyjskiej wyspy Bali, z których rozpościera się widok na szmaragdowe zatoki i piaszczyste plaże. 90% kawy uprawianej w Indonezji pochodzi z małych, niezależnych plantacji. Kupując wysokiej jakości ziarna od lokalnych farmerów, Starbucks pomaga im rozwijać te plantacje oraz inwestować w ich przyszłość.

Kawa Bali poddawana jest obróbce metodą mokrą. Charakteryzuje się intensywnością smaku i aromatu oraz niską kwasowością. Łączy w sobie typowe dla indonezyjskich ziaren nuty ziołowe oraz charakterystyczny dla kaw z wyspy Bali posmak gorzkiej czekolady. Dzięki temu świetnie komponuje się z różnymi przyprawami, ziołami oraz z czekoladowymi deserami. Nasi klienci będą mogli spróbować, jak smakuje m.in. w połączeniu z sernikiem z truskawkami, który również będzie dostępny w kawiarniach Starbucks w maju i czerwcu.

„Starbucks specjalizuje się w pozyskiwaniu, paleniu oraz sprzedaży najwyższej jakości kawy arabica, dlatego oferujemy naszym gościom szeroki wybór różnego rodzaju niepowtarzalnych mieszanek ziaren. Przez najbliższe dwa miesiące będą oni mogli cieszyć się m.in. smakiem wyjątkowej kawy Bali, która zawitała do naszych kawiarni na całym świecie po raz pierwszy. Dodatkowo przygotowaliśmy dla naszych klientów nowe wzory kubków ceramicznych i termicznych” – dodała Agnieszka Kozłowska.