Starbucks –  podsumowanie 2017 r.

Wydarzenia

Starbucks – podsumowanie 2017 r.

17 stycznia 2018

W 2017 roku Starbucks kontynuował w Polsce swój dynamiczny rozwój. Otwarcie 12 nowych kawiarni, pierwsza lokalizacja w Bydgoszczy i poszerzenie obszaru działań o koncept „Starbucks on the go” to tylko niektóre sukcesy marki w minionym roku. Konsekwentna realizacja przyjętej strategii zaowocowała potwierdzeniem silnej pozycji sieci w postaci dwóch prestiżowych nagród. W trakcie European Coffee Symposium Allegra jurorzy wybrali Starbucks „Najlepszą siecią kawiarni w Europie” oraz „Najlepszą siecią kawiarni w Europie Zachodniej”.            

Mimo dużej konkurencji na polskim rynku kawiarnianym, Starbucks odnotował kolejny udany rok. Dzięki przemyślanej i długofalowej strategii, marka stale zwiększa swój zasięg i utrzymuje pozycję lidera branży. Potwierdzają to kolejne otwarte kawiarnie, wprowadzenie nowego konceptu oraz prestiżowe nagrody.  

Starbucks zwiększa dostępność dla swoich fanów

Systematycznie otwierając kolejne kawiarnie, marka zakończyła rok z 63 lokalizacjami w Polsce. Oprócz nowych lokali w miastach, w których miłośnicy Starbucks mogli już wcześniej napić się ulubionej kawy, do portfolio marki dołączyła również Bydgoszcz. W łódzkiej Manufakturze otwarta została największa jak dotychczas kawiarnia sieci w Polsce. Sympatycy wyjątkowej kawy przygotowywanej ze 100% ziaren arabica mogą delektować się jej smakiem na powierzchni 280 m2.

Nowy koncept na polskim rynku – „Starbucks on the go”

Jednym z celów realizowanych przez markę w 2017 roku było zwiększenie dostępności swoich produktów. Nowym segmentem działalności w Polsce stał się koncept „Starbucks on the go”. Jest to w pełni wyposażony moduł kawowy składający się ze stylowych mebli wzorowanych na tych, które znajdują się w kawiarniach Starbucks, oraz wysokiej klasy ekspresów do kawy. Dzięki temu rozwiązaniu podróżujący Goście sieci mogą skosztować swojej ulubionej kawy na wybranych stacjach paliw. Moduł ten jest również dedykowany biurom i hotelom.

„Najlepsza sieć kawiarni w Europie” oraz „Najlepsza sieć kawiarni w Europie Zachodniej”

Podczas 10. edycji prestiżowego konkursu European Coffee Awards, Starbucks pokonał konkurencję w dwóch istotnych kategoriach. Marka uzyskała tytuł „Najlepszej sieci kawiarni w Europie” oraz „Najlepszej sieci kawiarni w Europie Zachodniej”. Nagrody przyznane przez międzynarodowy zespół 500 jurorów potwierdziły status sieci Starbucks jako lidera wyznaczającego kierunki rozwoju całej branży.

– To dla nas bardzo ważna nagroda i wymarzone podsumowanie roku! – skomentował wyróżnienie Adam Mularuk, Brand President Starbucks. – Potwierdza silną pozycję naszej marki oraz utrzymanie najwyższych standardów wszystkich kryteriów ocenianych w konkursie. Wyróżnienie przez międzynarodowy zespół jurorów pokazuje także, że kierunki rozwoju, które wdrażamy są słuszne i gwarantują nam bycie liderem w branży – dodał. 

Zapowiedź intensywnych działań w 2018

W nadchodzącym roku Starbucks ma w planach konsekwentną rozbudowę swojego portfolio poprzez otwarcie około 20 nowych kawiarni, dotarcie do miłośników najlepszej jakości kawy w nowych miastach,  a także dalszy rozwój dotychczasowych projektów. Spółka AmRest, która jest operatorem marki w Europie Środkowo-Wschodniej, rozwija ją nie tylko w Polsce, równolegle prowadzi intensywne działania również na innych rynkach, m.in. w Niemczech, Czechach, na Węgrzech, czy w Rumunii.