Renata Gorecka: Zeszły rok pokazał nam, że nie ma rzeczy niemożliwych

Aktualności

Renata Gorecka: Zeszły rok pokazał nam, że nie ma rzeczy niemożliwych

Rozmowa z Renatą Gorecką, współwłaścicielką Hotelu Szczawnica Park Resort & Spa.

Czy w Hotelu Szczawnica Park Resort & Spa można zamówić potrawy wigilijne na wynos?

Nasz szef kuchni, Krzysztof Urbańczyk, nie zdecydował się na menu bożonarodzeniowe na wynos, ze względu na brak możliwości zagwarantowania tej samej, wysokiej jakości potraw, jak w Restauracji Kwiat Paproci. Dla nas ta gwarancja smaku jest kluczowa w tym, co robimy.

Zeszły rok pokazał nam, że nie ma rzeczy niemożliwych. Ograniczenia narzucone w wyniku pandemii zmobilizowały nas do formy, jakiej chyba nikt nigdy nie realizował. Wszystkie posiłki, w tym uroczysta kolacja wigilijna, były serwowane do pokoi. To wielka zasługa ludzi dowodzących kuchnią, ale także zespołu restauracyjnego, który swoim zaangażowaniem umożliwił spędzenie tego czasu w naszym hotelu, jakby nic nie uległo zmianie. Dla gości były to kameralne święta w gronie rodzinnym, w bezpiecznej przestrzeni pokoju hotelowego. Przygotowanie do kilku świątecznych dni trwało kilka tygodni i przypominało operację wojskową. Zadowolenie i gratulacje przy wyjeździe naszych gości były największą nagrodą.

Które z dań są najczęściej serwowane podczas świąt w hotelu?

Wigilia i Boże Narodzenie są silnie zakorzenione w naszej polskiej tradycji. Tradycyjna wieczerza wigilijna jest tym, czego oczekują goście. Nie sposób od tej tradycji odejść – można jednak czasem pokusić się na danie z „twistem”, np. barszcz czerwony z hibiskusem. Natomiast w Boże Narodzenie goście są już bardziej otwarci na innowacyjną kuchnię, zwłaszcza, jeśli doceniają jej jakość.

Udostępnij artykuł