Nawet najlepsza kadra managerska i wybitnie kreatywny dział marketingu mogą mieć problemy z odbudowaniem wizerunku hotelu, nadszarpniętego przez opinie niezadowolonych gości. Oczywiście nie wszystkie niedociągnięcia muszą od razu wywołać lawinę negatywnych komentarzy. Klienci wyczuleni są jednak na wszelkie zaniedbania względem czystości. Prawdziwymi strażnikami wizerunku obiektu są więc… pracownicy służby pięter.
Praca personelu służby pięter jest bardzo wymagająca i odpowiedzialna. To od poziomu usług housekeepingu zależy przecież cały skrzętnie budowany image obiektu noclegowego. Najdrobniejsze nawet niedopatrzenie może wpłynąć na ocenę i postrzeganie hotelu. W sprawnie funkcjonującym hotelu wszystkie prace porządkowe powinny być więc odpowiednio skoordynowane, a ich częstotliwość określona w harmonogramie prac. Nad przestrzeganiem procedur czystości czuwa zwykle inspektor lub koordynator obsługi pięter.
Procedury to jedno, równie ważna jest też sama znajomość produktów. Używanie środków czystości niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to najczęstsze efekty braku profesjonalnych szkoleń. W naszej firmie oprócz produktów dostarczamy technologiczne know-how i programy szkoleniowe, które pozwalają skutecznie zoptymalizować koszty operacyjne, co przekłada się na wymierne oszczędności – tłumaczy Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality w Ecolab Polska.
Systemy organizacji czystości
Nowoczesne hotele wyposażone są w system elektronicznego dysponowania pokojami i centralną dyspozytornię rozdzielającą i kontrolującą pracę housekeepingu. Organizacja utrzymania czystości w takich obiektach najczęściej odbywa się w systemie dyspozycyjnym, zwanym też grafikowym. W pozostałych hotelach często wybierany jest system mieszany, będący połączeniem rewirowego i brygadowego. Niezależnie od tego, jak zorganizowany jest system utrzymania czystości w danym hotelu, praca personelu sprzątającego jest dużo bardziej wymagająca i skomplikowana niż to się może wydawać osobie patrzącej z zewnątrz. Niezwykle ważne jest więc zapewnienie pracownikom działu housekeepingu narzędzi ułatwiających wykonywanie codziennych obowiązków oraz profesjonalnych i bezpiecznych w użyciu środków czystości.
Pracownicy służby pięter bardzo często korzystają z naszej flagowej linii dla hoteli. W jej skład wchodzą wysokowydajne środki czystości do wszystkich obszarów i rodzajów powierzchni. Produkty posiadają intuicyjne kodowanie barwne oraz łatwy do zrozumienia system ikon użytkowych. Ponadto dzięki innowacyjnej metodzie dozowania pracownicy nie mają kontaktu z koncentratami, co podnosi bezpieczeństwo pracy – dodaje Aneta Krupa z Ecolab.
Hotel to skomplikowana maszyna, w której wszystko powinno chodzić jak w szwajcarskim zegarku. Jeśli nie chcemy, aby się zacięła, stawiajmy na profesjonalnych i sprawdzonych dostawców środków czystości i akcesoriów czyszczących. Przede wszystkim stawiajmy jednak na ludzi i doceniajmy ich pracę niezależnie od tego, na jakim stanowisku i w jakim dziale pracują.