Polska od Kuchni startuje  z  XIII edycją konkursu

Aktualności

Polska od Kuchni startuje z XIII edycją konkursu

Fundacja WIP Warto im Pomóc już po raz trzynasty  organizuje akcję rekomendującą gastronomię „Polska od Kuchni”. Akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się  25 kwietnia w Warszawie. Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Ruszyła kolejna edycja akcji „Polska od Kuchni” organizowanej przez Fundację WIP Warto im Pomóc. Po raz XIII będziemy nagradzać Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. W dotychczasowych dwunastu  edycjach akcji nominowanych było ponad 4 000 restauracji, 1 310 z nich uczestniczyło w akcji, 480 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca. Siedmiu restauracjom przyznano wyróżnienie TOP Brand Złotego Widelca. W zeszłym roku po raz drugi  zainicjowano projekt Chef’s Choice (wybór szefów kuchni) dla najlepszych produktów do gastronomii.

Tegoroczna akcja odbywa się w niezmienionej formule. Restauracje, które chciałyby się znaleźć w gronie najlepszych, mogą zgłaszać się do 20  marca 2024 roku za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie konkursu www.polskaodkuchni.com.pl. Formularz zgłoszenia oraz komplet dokumentów dotyczących uczestnictwa w konkursie, w tym podstemplowany bon konsumpcyjny dla jurora konkursu należy przesłać drogą mailową na adres biuro@polskaodkuchni.com.pl. Tegoroczna Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się  25 kwietnia w Warszawie.

Partnerem merytorycznym konkursu jest Euro-Toques Polska (ETP) oraz Stowarzyszenie Kucharzy Polskich.

Organizatorem akcji „Polska od Kuchni” jest Fundacja WIP Warto im Pomóc.

Celem akcji „Polska od Kuchni” jest zarekomendowanie najlepszych restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta czy regionu, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia konsumentów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji nagrodzonych Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw regionalnych, prezentacja kuchni z różnych regionów świata. Jurorami akcji są eksperci z Fundacji WIP oraz osoby ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni, którzy w oparciu o regulamin dokonują oceny restauracji. Jurorzy przekazują organizatorowi oraz Kapitule recenzje restauracji zawierające ocenę uwzględniającą: menu i forma prezentacji menu, ocena serwowanych dań wraz z formą podania i wyglądem posiłku, smak, dodatkowo premiowane jest danie specjalne promowane w menu, lokal i jego klimat, aranżacja wnętrz, jakość obsługi oraz czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, wygląd personelu, sposób podawania rachunku.