Marka Orbis znika z rynku

Newsy

Marka Orbis znika z rynku

11 lipca 2013

Spółka giełdowa Orbis likwiduje znaną Polakom jeszcze z czasów PRL-u markę o tej samej nazwie, jednocześnie zamierza przeznaczyć 100 mln złotych na inwestycje. Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu przyznaje, że dalsze budowanie marki produktowej „Orbis” nie ma sensu, ponieważ ta nigdy nie była jednolita, goście nie mieli pewności, do ilu gwiazdkowego hotelu trafią. Cztery ostatnie hotele działające pod marką Orbis Hotels powinny zniknąć z rynku w ciągu 2-3 lat. Większość środków przeznaczonych na inwestycję zostanie wykorzystana w Warszawie – ok. 35 mln na hotel Sofitel Victoria, 20 mln na Mercure Warszawa Centrum. Spółka przewiduje także wydatek rzędu minimum 20 mln na Novotel Warszawa Centrum. 5 mln złotych trafi na modernizację hoteli “ibis” w Warszawie i Łodzi, natomiast resztę środków pochłonie unowocześnianie systemów informatycznych. 62 hotele spółki Orbis notują frekwencję nieco wyższą niż w 2012 r., oferując klientom niższe ceny. Zdaniem Węgłowskiego jest to typowe zjawisko dla aktualnej sytuacji gospodarczej: kiedy biznes zaciska pasa, a firmy uważniej liczą koszty delegacji, w hotelarstwie zaczyna się walka na ceny i promocje. Spółka Orbis największe przychody notuje w Warszawie, gdzie posiada 12 hoteli, dobrze wygląda także sytuacja we Wrocławiu, Trójmieście i Krakowie, najsłabiej jest w Poznaniu i Szczecinie. Orbis myśli także o wprowadzeniu na polski rynek dwóch nowych marek:  Pullman i MGallery, które czekają na inwestorów. Za wcześnie jednak, aby mówić o konkretnych datach i lokalizacjach, bo wymaga to pozytywnych analiz i uzgodnień z przyszłymi właścicielami hoteli. Spółka monitoruje rynek, prowadzi rozmowy i gdy będzie zapotrzebowanie na obiekty tych marek – wprowadzi je do Polski. Przy rebrandingu już istniejących obiektów firma Orbis zamierza stawiać na ibis Styles (2-3 gwiazdki) lub Mercure (3-4 gwiazdki), które są najbardziej elastyczne pod względem dostosowania do wymogów danej marki. Nie określono też, jaki procent nowych obiektów w Grupie Orbis powinien mieć przykładowo markę ibis, Mercure, czy Novotel. Przede wszystkim będzie to zależało od sytuacji na rynku.

Źródło: biznes.pl