Według analizy firmy Dun & Bradstreet w ostatnich sześciu miesiącach polski rynek gastronomiczny urósł o 2,6 tys. restauracji, punktów ruchomych, firm cateringowych i popularnych barów. Oznacza to, że gastronomia najtrudniejszy czas ma prawdopodobnie za sobą i powróciła na ścieżkę wzrostu.
– Rynek restauracji wzbogacił się o nieco ponad 1,4 tys. punktów i o blisko 120 punktów wzrósł rynek firm cateringowych. Jednak najszybciej rosnącym sektorem polskiej gastronomii jest branża ruchomych placówek gastronomicznych m.in. popularnych food trucków, który w ostatnim półroczu wzbogacił się o blisko pół tysiąca firm, co oznacza wzrost w porównaniu do końca 2023 r. o 11% – tyle samo ile wyniosła dynamika wzrostu w całym 2023 r. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
źródło: Dun and Bradstreet
Kolejnym elementem świadczącym o znacznej poprawie jest to, że w pierwszych sześciu miesiącach w branży zawieszono działalność nieco ponad 2 tys. punktów gastronomicznych, co stanowi nieco ponad 30% wszystkich zawieszonych firm w 2023 r. Jeśli spadająca dynamika utrzyma się w kolejnych sześciu miesiącach to wszystko wskazuje na to, że po raz pierwszy od początku pandemii COVID-19 liczba zawieszonych firm w branży spadnie a nie wzrośnie.
źródło: Dun and Bradstreet
O Dun and Bradstreet:
Dun & Bradstreet, wiodący i globalny dostawca danych i analiz pozwalających na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych, co umożliwia firmom na całym świecie poprawę wyników. Wgląd w Data Cloud Dun & Bradstreet aktywizuje i dynamizuje rozwiązania, które pozwalają klientom na wzrost przychodów, obniżenie kosztów, ograniczenie ryzyka i rozszerzenie ich działalności. Od 1841 r. niezależnie od ich wielkości, firmy na całym świecie współpracują z Dun & Bradstreet, minimalizując ryzyko prowadzenia biznesu i odkrywając nowe możliwości rynkowe.
źródło: Dun & Bradstreet
oprac.: red.