Lato to najbardziej intensywny okres w branży food delivery. Użytkownicy aplikacji rozjeżdżają się po całej Polsce, oczekując w każdym zakątku kraju tej samej wygody, do jakiej przyzwyczaili się w swoich miastach – szybkiej dostawy (do 30 minut), szerokiego wyboru lokali, sprawnej obsługi dużych zamówień czy dostępności usług nawet podczas masowych wydarzeń. Czy branża food delivery jest w stanie utrzymać wysoki standard usług również w wakacje?
Sezon ogórkowy? Nie w dostawach jedzenia
Letnie upały nie sprzyjają gotowaniu w domu, a każdą wolną chwilę chętniej spędzamy na świeżym powietrzu. Popularność zyskują restauracyjne ogródki, pikniki w parkach czy nad wodą. Branża dostaw doskonale rozumie te potrzeby i dynamicznie na nie reaguje.
– Lato to czas szczególnie intensywny w food delivery – mówi Łukasz Witkowski, współzałożyciel Natviol, aplikacji rozliczeniowej dla kierowców i kurierów. – Pojawiają się dodatkowe wyzwania: dostawy do trudno dostępnych lokalizacji, zapewnienie komfortu pracy kurierom, wyposażenie ich w odpowiednie torby termiczne czy kontenery gwarantujące świeżość i jakość jedzenia – wylicza.
Największe letnie wyzwania food delivery
Zmienna lokalizacja użytkowników
Latem wielu klientów przemieszcza się z dużych miast do mniejszych miejscowości i ośrodków turystycznych. Przyzwyczajeni do wygody, oczekują dostępności usług także w bardziej oddalonych lokalizacjach. To wymaga od platform elastyczności logistycznej i precyzyjnego planowania.
Sezonowa zmiana preferencji
W upalne dni rośnie zapotrzebowanie na świeże, zimne i lekkie dania. Dla kurierów oznacza to konieczność przewożenia ich w kontrolowanej temperaturze. Platformy muszą zadbać o odpowiednie wyposażenie – m.in. torby chłodzące i kontenery termiczne – aby jedzenie dotarło w idealnym stanie.
Dbanie o dobrostan kurierów
Wysokie temperatury to większe ryzyko przegrzania i odwodnienia, zarówno dla kurierów, jak i ich pojazdów. Operatorzy aplikacji powinni zapewniać nie tylko odpowiedni sprzęt, ale też premiować pracę w trudnych warunkach i regularnie serwisować flotę, by ograniczyć awarie i wypadki.
Wydarzenia masowe i lokalne
Lato to także czas festiwali, koncertów i imprez plenerowych. To okazja do zwiększenia liczby zamówień, ale także wyzwanie logistyczne. Skuteczne wykorzystanie potencjału sezonu wymaga dostosowania harmonogramów dostaw i kampanii marketingowych do lokalnych wydarzeń.
Elastyczność i technologia kluczem do sukcesu
Współpraca z wieloma aplikacjami jednocześnie, wsparcie nowoczesnych narzędzi rozliczeniowych oraz lokalna elastyczność w działaniu – to dziś podstawa efektywnej pracy w branży food delivery. Lato nie jest już sezonem ogórkowym – to czas najwyższej aktywności, a jednocześnie realnych szans na rozwój, zyski i zdobycie lojalnych klientów w nowych lokalizacjach.
źródło: Zespół Prasowy Commplace
oprac. H.Handkowska