Według analizy firmy Dun & Bradstreet Poland w Polsce na koniec 2024 r. działało nieco ponad 99,1 tys. punktów gastronomicznych. W porównaniu do końca 2023 r. stanowi to wzrost o 4,2%, a zwyżki zanotowano we wszystkich pięciu kategoriach. To najlepszy wynik od dekady.
Oznacza to, że na rynku nie ma śladu zapaści po pandemii COVID-19, a Polacy znowu zaczęli korzystać z uroków jedzenia poza domem.
– Ruchome placówki gastronomiczne zanotowały wzrost ponad 12%. Tylko w ostatnich 12 miesięcy na polskich ulicach przybyło ponad 600 popularnych food trucków. Oznacza to, że Polacy nie tylko pokochali jedzenie poza domem, ale także są gotowi próbować nowości i samki kuchni świata. Jednocześnie poprawę także widać w danych o zawieszonych działalnościach. W 2024 r. Polacy zawiesili blisko 6,6 tys. punktów gastronomicznych. Natomiast w całym 2023 r. – 6,8 tys. Co oznacza, że wzrost zawieszonych działalności r/d/r spada o blisko 3% – mówi Tomasz Starzyk, Dun & Bradstreet Poland.
Dane – liczba punktów gastronomicznych w 2024 r.
Dane – liczba zawieszonych punktów gastronomicznych w 2024 r.
Źródło: Dun & Bradstreet Poland
Oprac. H. Handkowska