Jubileusz Sphinx z kulinarnym wsparciem Transgourmet

Aktualności

Jubileusz Sphinx z kulinarnym wsparciem Transgourmet

Z okazji 30-lecia sieci restauracji Sphinx w Instytucie Kulinarnym Transgourmet odbył się ogólnopolski konkurs kulinarny „zORIENTowani na Sphinxa”. Wydarzenie zorganizowano z myślą o zespołach restauracyjnych, a jego celem było nie tylko uhonorowanie jubileuszu, lecz także pogłębienie wieloletnich relacji między Sfinks Polska a Transgourmet – centralnym dostawcą produktów do lokali sieci.

Restauracje Sphinx to jeden z kluczowych klientów Transgourmet, a współpraca obu marek trwa nieprzerwanie od kilku lat. Konkurs zorganizowany we własnej przestrzeni – Instytucie Kulinarnym Transgourmet – był naturalnym przedłużeniem tego partnerstwa i doskonałą okazją do promocji kulinarnej pasji pracowników restauracji Sphinx.

Do rywalizacji stanęło dziesięć dwuosobowych zespołów (kucharzy i amatorów) z różnych lokalizacji w całej Polsce. W pierwszym etapie uczestnicy przygotowywali autorskie dania, oceniane przez jury pod kątem smaku, estetyki i kreatywności. Pięć najlepszych drużyn awansowało do finału, gdzie czekały na nich tzw. black boxy – zestawy składników ujawnione dopiero tuż przed konkursem.

Zwycięzcy konkursu „zORIENTowani na SPHINXa”:

I miejsce – zespół z restauracji Sphinx w Bydgoszczy (Rynek)

II miejsce – zespół z restauracji Sphinx w Zalasewie

III miejsce – zespół z restauracji Sphinx w Lesznie

Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody. Sphinx ufundował za I, II i III miejsce bony turystyczne, a dodatkowo wszyscy finaliści otrzymali nagrody rzeczowe i vouchery na warsztaty kulinarne od Instytutu Kulinarnego Transgourmet, który po raz kolejny potwierdził, że jest idealnym miejscem do organizacji profesjonalnych wydarzeń gastronomicznych i edukacyjnych.

Konkurs składał się z dwóch tur. W pierwszym etapie rywalizowało dziesięć zespołów, które prezentowały własne dania. Na tej podstawie jury wyłoniło finałową piątkę. W finale czekała ich niespodzianka – tzw. black boxy, czyli nieznane wcześniej składniki. To sprawdzian elastyczności, kreatywności i współpracy pod presją czasu – mówi Marek Burkacki gospodarz Instytutu Kulinarnego Transgourmet, który dodaje, że uczestnicy poradzili sobie znakomicie – poziom był bardzo wysoki, a atmosfera pełna pozytywnej energii.

Dla Transgourmet wydarzenie było okazją do świętowania wspólnego sukcesu i podkreślenia znaczenia relacji z partnerami, które wykraczają poza codzienne dostawy i wspólnie budują wartość w branży HoReCa.

źródło: Instytut Kulinarny Transgourmet

oprac. H. Handkowska