W tym sezonie w gastronomii dużym zainteresowaniem cieszą się produkty lokalne, sezonowe oraz roślinne. Goście coraz częściej szukają autentyczności i jakości, dlatego restauracje stawiają na warzywa z regionalnych upraw, świeże zioła i rzemieślnicze sery– mówi Janusz Garncarczyk, Dyrektor F&B Lemon Resort Spa w Gródku nad Dunajcem.
Trend kuchni roślinnej zyskuje na sile – nie tylko wśród wegan, lecz także wśród osób szukających lżejszych alternatyw. Popularne są również produkty fermentowane, takie jak kimchi czy kiszonki, które dodają głębi smaku i wspierają zdrowie. W menu często pojawiają się też ryby słodkowodne, jeziorne i dziczyzna.
Gastronomia staje się coraz bardziej świadoma – szefowie kuchni komponują dania tak, by były smaczne, a jednocześnie odpowiedzialne społecznie oraz ekologicznie. To sezon na autentyczność, prostotę i rozważne wybory. Poza tym rynek alkoholi bezalkoholowych przeżywa prawdziwy rozkwit, a wybór jest tak szeroki, że czasem trudno uwierzyć, iż to, co mamy w kieliszku, nie zawiera procentów. Myślę, że ten rok to będzie eksplozja tego trendu w gastronomii.