Po długim okresie lockdownu, w którym restauracje mogły oferować dania jedynie na wynos, nadszedł nareszcie czas, kiedy klienci znowu mogą zjeść w lokalu. Punkty gastronomiczne, aby móc obsługiwać gości, muszą przestrzegać nie tylko wytycznych, lecz także znaleźć skuteczne sposoby, żeby przyciągnąć klientów.
Too Good To Go dla restauracji i klientów
Ponowne otwarcie restauracji generuje dodatkowe koszty, które wiążą się z obowiązującymi wymogami, odświeżeniem lokalu czy promocjami. W tym okresie warto szukać oszczędności i nowych możliwości dodatkowego zysku finansowego. Głównym problemem, z którym mierzą się lokale gastronomiczne, jest kwestia marnowania żywności. Każdego dnia wyrzucane są ogromne ilości jedzenia, co może generować duże straty. Jednak istnieje sposób na sprzedaż świeżych i pełnowartościowych dań, które mogłyby pójść na straty.
Too Good To Go to innowacyjna aplikacja, która łączy lokale gastronomiczne z klientami, oferując im niesprzedane danego dnia posiłki za korzystną dla portfela ceny. Dzięki takiemu rozwiązaniu restauracje działają z pożytkiem dla środowiska naturalnego, jednocześnie czerpiąc dodatkowe zyski. Biorąc udział w Ruchu Przeciw Marnowaniu Żywności, lokale gastronomiczne działają według idei zero waste, dzięki czemu mogą kreować swój wizerunek jako bardzie eco-friendly, co z pewnością przyciągnie nowych klientów. Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na tego typu rozwiązania, będąc świadomymi konsekwencji dla środowiska, które niesie z sobą marnowanie żywności. Zero waste to nie tylko obowiązujący trend, do którego warto dołączyć, lecz także branży gastronomicznej.
Nowe standardy, nowe menu
Estetyka, higiena, wygląd lokalu i pyszne jedzenie to tylko niektóre czynniki, które wpływają na postrzeganie lokalu przez klientów. Po ponownym otwarciu restauracji obsługa kelnerska i odświeżone menu będą miały większe niż kiedykolwiek znaczenie. Nowe standardy warto komunikować na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Menu powinno być czytelne i estetyczne. Duże znaczenie ma ułożenie informacji w karcie – na górze powinny znajdować się dania z największą marżą, polecane przez kelnerów. Sprzedaż sugerowana zwiększa szansę na kupienie przez klientów określonych posiłków, ich zadowolenie i oczywiście zyski restauracji. Oferta powinna zostać odpowiednio dopracowana, zgodnie z preferencjami i upodobaniami klientów, bazując na świeżych i sezonowych produktach. Warto wprowadzać nowe pozycje, nie rezygnujmy jednak z dań cieszących się największa popularnością. Czasem wystarczy tylko zmienić kilka dodatków lub dodać wersję wegetariańską posiłków, aby pozytywnie zaskoczyć gości restauracji.
Atrakcyjne promocje i rabaty
Nic tak nie zachęca klientów do odwiedzenia restauracji, jak korzystne promocje i rabaty. Od samego początku warto oferować zniżki np. na przekąski lub wszystkie pozycje z karty. Świetnie sprawdzają się promocje lunchowe, wydłużone happy hours, rabaty przy zamówieniu za określoną kwotę, darmowe przystawki, danie dnia w korzystnej cenie czy darmowy napój lub deser do zestawu. Zabiegi takie jak promocje ograniczone czasowo również mogą skutecznie przyciągnąć klientów, wywołując wrażenie pilności. Dobrym pomysłem na zachęcenie gości do odwiedzenia restauracji jest zorganizowanie szybkiego konkursu z okazji ponownego otwarcia. Może to być proste pytanie związane z lokalem – komunikacja powinna obywać się w mediach społecznościowych, angażując nie tylko fanów, ale również nowych, potencjalnych klientów. Zwycięzcy warto zaoferować voucher na określoną kwotę, darmowy napój, deser czy drobną niespodziankę.
Artykuł sponsorowany