Na mapie Warszawy pojawił się nowy czterogwiazdkowy hotel. Należący do InterContinental Hotels Group (IHG) Holiday In Warsaw City Centre wyróżnia koncept inspirowany sztuką nowoczesną i warszawskim klimatem energetycznej przestrzeni publicznej. Fotografie stolicy, dzieła młodych artystów i tapety zaprojektowane przez warszawskich studentów sztuki to zapowiedź wyjątkowego klimatu hotelu przy ul. Twardej.
Holiday Inn Warsaw City Centre stanowi połączenie funkcjonalności hotelu z kreatywnością i zamiłowaniem do sztuki. Wystrój przestrzeni biznesowych i pokoi odzwierciedla także energię stolicy. – Umiejscowienie naszego hotelu na pograniczu Śródmieścia i Woli, u zbiegu ulic Żelaznej, Złotej i Twardej, stało się inspiracją dla projektantów wnętrz – mówi Marek Kaszewski, dyrektor generalny hotelu. – Jesteśmy zlokalizowani w samym centrum stolicy, w miejscu, gdzie krzyżuje się różnorodność kierunków artystycznych i kulturowych. Projektanci zadbali o to, by goście mogli to wyraźnie odczuć w naszych przestrzeniach hotelowych. Łączymy bardzo wysoki stand obsługi biznesowej ze szczególnym klimatem stolicy, który inspiruje do kreatywności – dodaje.
Inspiracją wystroju hotelu jest sztuka nowoczesna postrzegana w wielu wymiarach. Goście hotelowi mogą m.in. obejrzeć wystawę fotografii – rozmieszczone w korytarzach zdjęcia zabierają gości na wycieczkę po charakterystycznych punktach architektonicznych stolicy. Przedsionki pokoi nawiązują z kolei do galerii sztuki – obrazy zaopatrzone w etykiety łączą element rozrywkowy i edukacyjny, budując przy tym inspirujący klimat. Tapety, które można zobaczyć w pokojach zaprojektowane zostały przez uczestników konkursu dla studentów warszawskich uczelni artystycznych. – Mnogość elementów artystycznych, które goście spotykają w hotelu z założenia ma inspirować ich do kreatywności, do tego, by stali się częścią sztuki, by poczuli kolory miasta i pozytywne wibracje. Dzieła przedstawiają różne kierunki i trendy w sztuce, stanowią szczególny mix, który odzwierciedla charakterystykę stołecznej lokalizacji: niepowtarzalne, pozytywne połączenie stylów i kolorów – mówi Tymoteusz Staworzyński, dyrektor sprzedaży Holiday Inn Warsaw City Centre.
Założeniem projektantów Holiday Inn Warsaw City Centre było także uwypuklenie inspiracji niepowtarzalną lokalizacją, w której zbudowany został hotel. Sale konferencyjne o nazwach: Gold, Silver, Iron i Cooper to odniesienie do historii pogranicza Śródmieścia i Woli, które przez lata były centrum przemysłowym stolicy.
Holiday Inn Warsaw City Centre pierwszych gości przyjął w grudniu. Odwiedzajacy mają do dyspozycji 256 pokoi oraz piętro stworzone z myślą o wydarzeniach biznesowych – zlokalizowane na powierzchni ponad 14 tys. m2. Cztery sale konferencyjne mogą łącznie pomieścić 130 osób na 170 m2. Osiemnastopiętrowy budynek otwiera przed odwiedzającymi możliwość obserwowania panoramy miasta. Bryła budynku zainspirowana została legendarnym, nowojorskim biurowcem Flatiron. Za projekt odpowiedzialna jest spółka UBM Polska.